با بغل کردن این بالش اضطراب خود را کاهش دهید!

بالش ساخته شده توسط پژوهشگران آلمانی با تقلید از تنفس فرد میتواند باعث کاهش اضطراب وی شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان آلمانی نوعی بالش با هدف کاهش اضطراب ابداع کرده‌اند که فرد با بغل کردن آن همانند انجام یک مدیتیشن آرامش می یابد. پیش از این محققان از دستگاه‌های لمسی […]

بالش ساخته شده توسط پژوهشگران آلمانی با تقلید از تنفس فرد میتواند باعث کاهش اضطراب وی شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان آلمانی نوعی بالش با هدف کاهش اضطراب ابداع کرده‌اند که فرد با بغل کردن آن همانند انجام یک مدیتیشن آرامش می یابد. پیش از این محققان از دستگاه‌های لمسی همانند ربات‌ها برای نوازش کردن و کاهش اضطراب و تسکین فوری بدون نیاز به دارو استفاده کرده بودند. آلیس هاینز، پژوهشگر دانشگاه زارلاند از آلمان بر این مبنا نمونه اولیه از یک بالش را ایجاد کرد که همانند ریه های انسان فعالیت می کند.

در آزمایش انجام گرفته توسط این محققان از ۱۲۹ داوطلب درخواست شد تا با پر کردن پرسشنامه ای سطح اضطراب آنها بررسی شود. پس از آن ۴۵ داوطلب بالش مورد نظر را در آغوش گرفتند. ۴۰ نفر دیگر نیز برای کاهش اضطراب به مدیتیشن پرداختند. باقی مانده نیز کاری انجام ندادند.

 پس از این آزمایش مجددا سطح اضطراب این افراد بررسی شد. نتیجه آن نشان داد میزان کاهش اضطراب در بین افرادی که از مدیتیشن استفاده کرده بودند با افرادی که بالش را در آغوش گرفتند یکسان بود. اما اضطراب گروه سوم و کنترل شده نسبت به قبل افزایش داشته است. هاینز در این مورد می گوید: برای افراد مبتلا به اضطراب و کاهش آن می توان راه های گوناگونی را پیشنهاد داد. یکی از مزیت های این بالش این است که نیاز به راهنمایی برای استفاده شخص نخواهد بود. به طوری که فرد با عملکرد آن آشنا بوده و دیگر نیاز به استفاده از وسایل دیگر مانند تلفن همراه یا دستگاه دیگری نخواهد داشت.

 در این بالش از یک محفظه بادی متصل به پمپ و موتور خارجی استفاده شده است. داوطلبان با تطبیق تنفس خود با منبسط شدن بالش همراه با تمرینات تنفس آهسته اضطراب خود را کاهش دادند. این مدل همانند تمرینات تنفس آهسته باعث فعال شدن بخشی از سیستم عصبی است که با استراحت و هضم غذا ارتباط دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال