کاهش ریسک مرگ و میر زودهنگام با ۱۱ دقیقه ورزش روزانه

محققان در یک مطالعه گسترده متوجه شدم تنها با ۱۱ دقیقه ورزش روزانه متوسط حدود ۲۳ درصد ریسک مرگ و میر زودهنگام کاهش می یابد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در یک مطالعه حدود ۳۰ میلیون نفر را مورد بررسی قرار دادند. پژوهشگران دانشگاه کمبریج در بزگترین تحقیق انجام شده و […]

محققان در یک مطالعه گسترده متوجه شدم تنها با ۱۱ دقیقه ورزش روزانه متوسط حدود ۲۳ درصد ریسک مرگ و میر زودهنگام کاهش می یابد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان در یک مطالعه حدود ۳۰ میلیون نفر را مورد بررسی قرار دادند. پژوهشگران دانشگاه کمبریج در بزگترین تحقیق انجام شده و با بررسی ۱۹۶ مطالعه پیشین متوجه شدند بین فعالیت های ورزشی و ریسک مرگ و میر و همچنین ابتلا به بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی، سکته، سرطان ارتباط وجود دارد. در این مطالعه افراد شرکت کننده حدود ده سال زیر نظر قرار داشتند. پیش از این محققان اعلام کردند فعالیت فیزیکی در هفته به مدت ۷۵ دقیقه می تواند تا ۱۷ درصد ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. همچنین ریسک ابتلا به سرطان نیز تا ۷ درصد کاهش می یابد.

این زمان حدود نصف زمانی است که پیش از این توسط اداره بهداشت ملی بریتانیا و وزارت بهداشت آمریکا اعلام کرده بودند. البته با این مقدار ریسک ابتلا نیز افزایش یافته و به ۳۱ درصد می‌رسد.

سورن بریج، از محققان دانشگاه کمبریج و رهبر این پژوهش در این مورد می گوید: برخی اقدامات کوچک مانند استفاده از راه پله به جای آسانسور و یا پیاده روی تا فروشگاه می تواند تا این حد موثر و غافلگیر کننده باشد.به گفته بریج در صورت انجام ورزش های شدید، با نصف زمان انجام آن نیز می توان به نتایج مشابه رسید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال