بیماری های خطرناک کودکان و مراجعه به دکتر اطفال (کودکان) در شیراز

مراقبت از کودکان در برابر بیماری های خطرناک بسیار مهماست.دکتر کودکان و اطفال پزشکی است که در زمینه مراقبت از نوزادان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان تخصص دارد. بیماران این پزشک نوزادان تازه متولدشده تا بزرگسالان جوان زیر ۲۱ سال را شامل می‌شود. پیدا کردن یک دکتر اطفال خوب در شیراز یکی از کارهای مهمی […]

مراقبت از کودکان در برابر بیماری های خطرناک بسیار مهماست.دکتر کودکان و اطفال پزشکی است که در زمینه مراقبت از نوزادان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جوان تخصص دارد. بیماران این پزشک نوزادان تازه متولدشده تا بزرگسالان جوان زیر ۲۱ سال را شامل می‌شود. پیدا کردن یک دکتر اطفال خوب در شیراز یکی از کارهای مهمی است که باید برای مراقبت از فرزندتان انجام دهید. دکتر اطفال شیراز مراقبت‌های جسمی، روحی و عاطفی را به بیماران خود ارائه می‌دهد.

کودکان در هر مرحله از رشد نیاز به مراقبت‌های خاصی دارند، باید واکسن‌های خاصی بزنند و روند رشد و تکامل آنها از نظر جسمی و ذهنی باید تحت نظر پزشک باشد.

برای اینکه یک دکتر کودکان خوب در شیراز پیدا کنید به دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو می‌توانید همیشه به راحتی به پزشکان دسترسی داشته باشید، با پزشک به صورت آنلاین، تلفنی و متنی مشاوره کنید و هر زمان که خواستید از دکتر کودکان در شیراز نوبت بگیرید.

دکتر متخصص کودکان کیست

متخصص اطفال و کودکان پزشکی است که بیماری‌های مربوط به نوزادان و کودکان تا ۱۸-۲۱ سالگی را تشخیص داده و درمان می‌کند. دلیل وجود این تخصص این است که فیزیولوژی بدن کودکان با بزرگسالان تفاوت‌های زیادی دارد. کودکان به صورت مداوم در رشد و تکامل هستند و به مراقبت‌های متفاوتی نیاز دارند.

این پزشکان بعد از دوره عمومی و دوره تخصص کودکان می‌توانند در شاخه‌های مختلفی فوق تخصص بگیرند، مانند فوق تخصص قلب کودکان، فوق تخصص نوزادان، فوق تخصص غدد اطفال، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان، فوق تخصص نوجوانان و غیره.

چه زمان باید به دکتر کودکان در شهر شیراز مراجعه کرد؟

کودکان ممکن است هر روز شما را با یک چالش جدید روبرو کنند. ممکن است بدون دلیل خاصی تب کنند، به خاطر رشد بدن درد داشته باشند. علاوه بر اینکه به خاطر کامل نشدن سیستم ایمنی و ضعیف‌تر بودن بدنشان بیشتر از بزرگسالان در معرض ابتلا به بیماری‌های ویروسی و غیره هستند. به همین دلیل شما باید از ابتدای تولد فرزند خود یا حتی قبل از به دنیا آمدنش به دنبال پیدا کردن یک متخصص کودکان و اطفال خوب باشید.

چکاپ‌های روتین کودکان برای بررسی رشد قدی، وزن‌گیری، تکامل عاطفی و اجتماعی کودک هم از دیگر مسائلی است که باید تحت نظر متخصص کودکان باشد.

سلامت و رشد نوزادان زیر یک سال تقریبا هر دو ماه یک بار باید توسط دکتر کودکان بررسی شود. این بازه در سن یک تا سه سالگی کودک به ۶ ماه یک بار می‌رسد. بعد از این سن دوره‌های چکاپ به صورت سالیانه خواهد بود. دکتر کودکان در شیراز خدمات زیر را به شما ارائه می‌دهد:

  • بیماری‌های مربوط به کودکان از بدو تولد تا ۱۸-۲۱ سالگی را تشخیص داده و درمان می‌کند.
  • رشد قدی و وزنی کودک را بررسی می‌کند و جدول رشد کودک را رسم می‌کند.
  • رشد عاطفی، روانی و اجتماعی کودک را دنبال می‌کند و مشکلات احتمالی را تشخیص می‌دهد.
  • مطمئن می‌شود که کودک طبق برنامه و در سنین خاص واکسن‌های مورد نیازش را دریافت کند.
  • آسیب‌ها و جراحات کودک را درمان می‌کند.

بیماری هایی که دکتر کودکان درمان می کند؟

متخصص اطفال در شیراز وظایفی دارد و بیماری‌های مختلفی را می‌تواند تشخیص دهد و به درمان آنها بپردازد. شایع‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • گلودرد
  • گوش درد
  • تب
  • سرفه
  • سرماخوردگی و آنفولانزا
  • عفونت‌های ادراری
  • سینوزیت
  • دردهای عضلانی
  • برونشیت
  • دیابت
  • مشکلات وزنی مانند لاغری یا چاقی
  • اختلالات خوردن
  • بیماری‌های ژنتیکی
  • نواقص مادرزادی مانند نقص‌های قلبی و غیره.
  • اختلالات طبق اوتیسم
  • تشنج
  • و غیره.

اگر کودک شما هر یک از علائم یا بیماری‌های بالا را دارد یا احساس می‌کنید فرزندتان مشکلی دارد، بهتر است سریع‌تر از دکتر اطفال نوبت بگیرید. در دکترتو شما می‌توانید با بهترین پزشکان متخصص و فوق کودکان در شیراز آشنا شوید و هر زمان که خواستید با پزشک مورد نظرتان مشورت کنید یا برای ویزیت حضوری نوبت بگیرید.

انتخاب بهترین دکتر متخصص کودکان و اطفال در شیراز

برای اینکه بتوانید بهترین دکتر متخصص کودکان و اطفال در شیراز را برای برای فرزندتان پیدا کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید و قبل از هر چیزی شناخت کافی در مورد دکتر کودکان داشته باشید. برای این کار باید ارتباط پزشک و فرزندتان را در نظر بگیرید، آیا پزشک به خوبی می‌تواند با فرزند شما ارتباط بگیرد؟ فرزندتان دکترش را دوست دارد؟ همچنین پزشک باید بتواند با والدین هم ارتباط موثری برقرار کند و در موقعیت‌های اورژانسی در دسترس باشد. مورد دیگری که باید در نظر بگیرید فاصله مطب، مدت زمان لازم برای نوبت گرفتن، فضای مطب و برخورد پرسنل است.

تخصص کودکان حوزه‌ی گسترده‌ای است و یک دکتر اطفال خوب در شیراز باید دانش عمیق نسبت به بیماری‌های مربوط به این دوره و همچنین تکنولوژی‌ها و اطلاعات جدید داشته باشد. در کنار همه‌ی این موارد باید بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و بیمه‌های همکار با پزشک انتخابی را هم بررسی کنید.

شما در سامانه نوبت‌دهی آنلاین دکترتو به راحتی می‌توانید بهترین دکتر متخصص کودکان و اطفال در شیراز را پیدا کنید. از مزایای دکترتو برای شما این است که می‌توانید از نظرات و تجربیات دیگر والدین در مورد پزشک موردنظرتان مطلع شوید تا انتخاب بهتر و آگاهانه‌تری داشته باشید.

سریع ترین راه دسترسی به دکتر کودکان در شیراز

دسترسی سریع و راحت به پزشک متخصص کودکان یکی از مهمترین نکاتی که است که در انتخاب دکتر اطفال در شیراز باید در نظر داشته باشید. فراموش نکنید فرزند شما می‌تواند خیلی ناگهانی مریض شود، یک روز از خواب بیدار شود و تب داشته باشد یا زمین بخورد و جایی از بدنش بشکند. به همین خاطر باید راهی سریع برای دسترسی به دکتر کودکان در شیراز پیدا کنید. دکترتو یک راه سریع و آسان برای والدینی است که به دنبال دسترسی سریع به دکتر کودکان در شیراز هستند.

گرفتن نوبت از دکتر متخصص کودکان و اطفال در شیراز

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای گرفتن نوبت از دکتر متخصص کودکان و اطفال در شیراز استفاده از سامانه نوبت‌دهی آنلاین دکترتوhttps://doctoreto.com/  ” است. زمانی که وارد صفحه هر پزشک در دکترتو می‌شود می‌توانید اطلاعات پزشک شامل شماره تلفن، آدرس مطب، روزهای کاری پزشک و نوبت‌های در دسترس را ببینید. همچنین می‌توانید نظر والدین دیگر در مورد پزشک را هم بررسی کنید و آن را در انتخاب خود لحاظ کنید. زمانی که پزشک مورد نظرتان را انتخاب کردید، می‌توانید در روز و ساعتی که می خواهید نوبت رزرو کنید.