انتشار نسخه iOS 15.4 با قابلیت باز کردن فیس آیدی حتی هنگام استفاده از ماسک

پس از انتظاری طولانی بالاخره نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی اپل iOS 15.4  منتشر شد. در این نسخه امکان استفاده از فیس آیدی همراه با ماسک برای کاربران ممکن می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسخه جدید سیستم عامل های iOS 15.4  و iPadOS 15.4 برای دستگاههای مورد نظر توسط اپل منتشر […]

پس از انتظاری طولانی بالاخره نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی اپل iOS 15.4  منتشر شد. در این نسخه امکان استفاده از فیس آیدی همراه با ماسک برای کاربران ممکن می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسخه جدید سیستم عامل های iOS 15.4  و iPadOS 15.4 برای دستگاههای مورد نظر توسط اپل منتشر شد. کاربران می‌توانند به صورت OTA این بروزرسانی را دریافت کنند. از جدیدترین قابلیت های این نسخه جدید می توان به رفع باگ و بهبود عملکرد های آن در دستگاههای مقصد اشاره کرد.

طبق گزارش اپل اینسایدر دو قابلیت مهم نسخه جدید iOS 15.4 یونیورسال کنترل و باز کردن فیس آیدی با ماسک بوده است.

بسیاری از کاربران در هنگام استفاده از فیس آیدی به همراه ماسک با مشکل باز کردن قفل گوشی مواجه بودند. به همین دلیل اپل به دنبال بهبود قابلیت فیس آیدی و افزایش توانایی صاحب گوشی حتی هنگام استفاده از ماسک بوده است. با بهتر کردن اسکنر فیس آیدی اکنون کاربران می توانند قفل گوشی را به همراه ماسک باز کنند. این قابلیت تنها روی آیفون ۱۲ و گوشی‌های مدل های جدید ارائه میشود.

در این قابلیت کاربر باید برای دقت بیشتر سیستم از عینک استفاده کند. البته به گفته ی اپل قابلیت Face ID With a Mask در حالت جدید و بهبود یافته بیشتر مشخصه های اطراف چشم را اسکن خواهد کرد. به همین دلیل ممکن است دارای دقت پایین تری باشد. به علاوه کاربر باید حتما در هنگام باز کردن قفل گوشی به دستگاه نگاه کند. قابلیت جدید دیگر یونیورسال کنترل است که به آیپد ها اضافه شده است. در این قابلیت امکان استفاده از چند آیپد و مک توسط یک ماوس و صفحه کلید وجود دارد.

 بدین ترتیب در صورت کنار هم قرار گیری آیپد ها و مک ها می توان با کمک نسخه جدید تنها با یک ماوس و صفحه کلید از آنها استفاده کرد. البته این قابلیت جدید با قابلیت Sidecar متفاوت خواهد بود. در یونیورسال کنترل به نمایشگر خارجی نیاز نخواهد بود به طوری که تمامی برنامه های روی دستگاه ها به صورت دست نخورده تا ادامه کار باقی می مانند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال