عرضه اولین شناسنامه دیجیتالی در برزیل با استفاده از تکنولوژی بلاکچین

این گواهی تولد برای اولین بار بصورت کاملا دیجیتالی و بدون مراجعه به ثبت احوال و با استفاده از تکنولوژی بلاکچین ارائه شد. این شناسنامه که در برزیل صادر شده متعلق به یک کودک اهل ریودوژانیرو است. شناسنامه این کودک بصورت دیجیتالی و توسط شرکت IBM صادر شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

این گواهی تولد برای اولین بار بصورت کاملا دیجیتالی و بدون مراجعه به ثبت احوال و با استفاده از تکنولوژی بلاکچین ارائه شد. این شناسنامه که در برزیل صادر شده متعلق به یک کودک اهل ریودوژانیرو است. شناسنامه این کودک بصورت دیجیتالی و توسط شرکت IBM صادر شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، اولین شناسنامه دیجیتالی با استفاده از تکنولوژی بلاکچین IBM ارائه شده است. این شرکت به عنوان اولین کمپانی در صدور گواهی تولد با استفاده از بلاکچین است. مدیر بخش تکنولوژی IBM در این مورد گفته است : از آنجائیکه شناسنامه به عنوان یک سند هویتی بسیار مهم شناخته میشود که بر اساس آن دیگر اسناد هویتی مانند گواهینامه و … صادر خواهد شد ، فناوری بلاکچین میتواند به عنوان یک فناوری قابل اعتماد در ثبت اینگونه اسناد مهم باشد. بدین ترتیب ثبت اسنادی نظیر املاک و یا حتی ازدواج با استفاده از این فناوری ماندگاری بیشتری نسبت به اسناد کاغذی و حتی دیجیتال خواهد داشت.

گیسولفی در ادامه افزود : هم اکنون ثبت اسناد در ثبت احوال بصورت دستی انجام میگیرد که خالی از خطا نخواهد بود. استفاده از بلاکچین همان تحقق افزایش سطح اعتماد داده ها و اهمیت به هویت انسانی خواهد بود. همچنین سیستم ثبت نام و زمان آن نیز بهبود خواهد یافت. بدین ترتیب زمان دیافت شناسنامه از چندین ساعت به کمتر از 15 دقیقه کاهش یافته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال