انتشار اولین تصویر از زمین توسط ماهواره هواشناسی اروپا

ماهواره هواشناسی اروپا با نام متئوست Mateosat نسل سوم از ماهواره های هواشناسی محسوب میشود که سال گذشته با هدف پیش بینی و نظارت بر آب و هوای اروپا و آفریقا در فاصله ۳۵ هزار کیلومتری از زمین قرار گرفت. این ماهواره نخستین عکس خود از زمین را با جزئیات بالا منتشر کرده است. به […]

ماهواره هواشناسی اروپا با نام متئوست Mateosat نسل سوم از ماهواره های هواشناسی محسوب میشود که سال گذشته با هدف پیش بینی و نظارت بر آب و هوای اروپا و آفریقا در فاصله ۳۵ هزار کیلومتری از زمین قرار گرفت. این ماهواره نخستین عکس خود از زمین را با جزئیات بالا منتشر کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نخستین عکس زمین توسط ماهواره هواشناسی اروپا در مارس امسال با کمک ابزار تصویرساز ترکیبی منعطف گرفته شده که از وضوح بالایی برخوردار است. در این تصویر آسمان صاف و ابری در بالای اقیانوس اطلس و بخش های خشکی در اروپا و آفریقا به طور کامل مشخص است.

ماهواره متئوست دارای ابزارهای دقیق تری نسبت به ماهواره های قبلی است. این ابزارها وضوح بالاتری دارند و به نوعی نسل جدید ماهواره های هواشناسی اروپا محسوب میشوند. با کمک ابزارهای دقیق این ماهواره امکان بررسی ویژگی های آب و هوایی مانند ابرها وجود دارد. دانشمندان می توانند با داده های این ماهواره نحوه حرکت سیستم های آب و هوایی را پیگیری کنند.

تیم فنی این ماهواره می گوید با کمک پیش بینی های این ماهواره امکان مقابله با حوادث آب و هوایی مانند طوفان وجود دارد.‌فیل ایوانز مدیر سازمان اروپایی استفاده از ماهواره های هواشناسی می گوید: تصویر منتشر شده توسط متئوست این امیدواری را به ما می دهد که در آینده می توانیم با این سیستم آغازگر عصر جدیدی در پیش بینی های آب و هوایی باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال