انتشار تصاویر تلسکوپی از زباله های فضایی ماهواره روسی

پس از اینکه روسیه در تاریخ ۱۵ نوامبر با کمک یک سلاح ضد ماهواره اقدام به منفجر کردن ماهواره خود کرده بود بقایای آن به صورت زباله های فضایی در تصاویر تلسکوپ ها قابل رویت است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت نومریکا کورپ در کلرادو تصاویری از زباله های فضایی آزمایش […]

پس از اینکه روسیه در تاریخ ۱۵ نوامبر با کمک یک سلاح ضد ماهواره اقدام به منفجر کردن ماهواره خود کرده بود بقایای آن به صورت زباله های فضایی در تصاویر تلسکوپ ها قابل رویت است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت نومریکا کورپ در کلرادو تصاویری از زباله های فضایی آزمایش ضد ماهواره روسیه در توئیتر منتشر کرده است. این شرکت زباله های فضایی را ردیابی و ثبت می کند. روسیه در روز دوشنبه با کمک موشک ضد ماهواره ای یکی از ماهواره های خود به نام 1408 Cosmos-را نابود کرد. در این انفجار بیش از ۱۵۰۰ قطعه زباله فضایی تولید شد.

 پس از این اقدام روسیه رئیس ناسا و مقامات نظامی دپارتمان فضای ایالات متحده با محکوم کردن این اقدام، آن را برای ایستگاه فضایی بسیار خطرناک توصیف کردند. تصاویر منتشر شده توسط نومریکا با کمک سیستمی انجام گرفته که می تواند داده های مربوط به ردیابی زباله های فضایی را جمع‌آوری کند.

این اقدام حتی روی عملیات‌های بین‌المللی فضایی نیز تاثیر داشته است. به طوری که هفت خدمه ایستگاه فضایی بین المللی زمان این انفجار از میان ابری از زباله های فضایی به کپسول های خود بازگشتند و اکنون این ایستگاه که در فاصله ۴۰۰ کیلومتری زمین قرار دارد هر ۹۰ دقیقه از میان این زباله ها عبور می کند. هنوز مشخص نیست خدمه ایستگاه فضایی چین که هم اکنون در این ایستگاه حضور دارند چه اقداماتی در این رویداد انجام دادند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال