حذف ۲۰۰ اپلیکیشن مخرب از گوگل پلی

گوگل به تازگی حدود ۲۰۰ اپلیکیشن مخرب را که تاکنون بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود شده بودند از گوگل پلی حذف کرد. گزارش جدید این شرکت نشان می‌دهد این اپلیکیشن ها تاکنون میلیون ها دلار به کاربران آسیب زده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل با حذف بیش از ۱۰۰ […]

گوگل به تازگی حدود ۲۰۰ اپلیکیشن مخرب را که تاکنون بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود شده بودند از گوگل پلی حذف کرد. گزارش جدید این شرکت نشان می‌دهد این اپلیکیشن ها تاکنون میلیون ها دلار به کاربران آسیب زده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل با حذف بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن مخرب از اعمال قربانی شدن تعداد بیشماری از کاربران جلوگیری کرده است. به گفته گوگل این اپلیکیشن ها تا کنون توسط بیش از ۱۰ میلیون کاربر دانلود شده و میلیون ها دلار خسارت داشته است.

یک شرکت امنیتی به نام Zimperium اعلام کرد در نوامبر سال گذشته هکرها با اقدامات کلاهبرداری توانستند تعداد زیادی از گوشی های اندرویدی را آلوده کنند. همچنین این هکرها اپلیکیشن های آلوده خود را با نام هایی مانند Handy Translator Pro ،Heart Rate and Pulse Tracker و Bus – Metrolis 2021 منتشر کرده بودند. به طوری که پس از نصب توسط کاربر نوتیفیکیشن‌های بسیاری برای وی ارسال می شد. در این نوتیفیکیشن ها از کاربر خواسته شد تا شماره تلفن خود را برای دریافت جایزه تایید کند. به طوری که پس از آن صفحه دریافت جایزه با مرورگر درون برنامه ای بارگذاری و کدهای مخرب از برنامه اصلی به طور جدا اجرا می شدند. در این حین کاربر پس از ارسال شماره تلفن خود به این مهاجمان اجازه می دهد تا از طریق خدمات ویژه پیامکی ماهانه ۴۲ دلار دریافت کنند. چیزی شبیه به سرویس ارسال پول به خیریه برای پرداخت دیجیتالی.

به گفته محققان امنیتی نکته جالب توجه ترکیب این روش ها همراه با اثر گذاری قابل توجه آنها بوده است که از قبل در میان بدافزارهای پلی استور رواج زیادی داشته. حمله به کاربران اندرویدی در بیش از ۷۰ کشور مشاهده شد و با بررسی آدرس آیپی آنها مشخص شد که موقعیت جغرافیایی آنها در کجای جهان قرار دارد. هکرها حتی برای متقاعد کردن کاربر صفحه به نمایش در آورده را با همان زبان کشور یکسان کرده بودند. شرکت امنیتی Zimperium  ضو اتحادیه App Defense Alliance است که در آن برای محافظت از پلی استور در برابر بدافزارها ائتلافی تشکیل شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال