حذف تعداد زیادی از اپلیکیشن های مربوط به کودکان از پلی استور توسط گوگل

گوگل تعداد زیادی از اپلیکیشن های کودکان که میلیون ها بار توسط کاربران دانلود شده است را از گوگل پلی حذف کرد. این شرکت اعلام کرده است اپلیکیشن های مورد نظر داده های کاربران را جمع آوری و قوانین حریم خصوصی را نقض کرده بودند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نقض حریم […]

گوگل تعداد زیادی از اپلیکیشن های کودکان که میلیون ها بار توسط کاربران دانلود شده است را از گوگل پلی حذف کرد. این شرکت اعلام کرده است اپلیکیشن های مورد نظر داده های کاربران را جمع آوری و قوانین حریم خصوصی را نقض کرده بودند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نقض حریم خصوصی توسط توسعه دهندگان اپلیکیشن های کودکان بطور مداوم انجام می‌شود و ظاهراً تنها تعداد اندکی از توسعه‌دهندگان به حفظ حریم خصوصی توجه می‌کنند.

شورای بین المللی پاسخگویی دیجیتال به نام IDAC اعلام کرده است که تنها تعداد کمی از اپلیکیشن های موجود در پلی استور گوگل قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی را رعایت می کنند. به همین دلیل گوگل مجبور شده است تا تعداد زیادی از اپلیکیشن های محبوب که برخی از آنها ۲۰ میلیون بار دانلود شده بودند را از فروشگاه خود حذف کند. از جمله این اپلیکیشن ها می توان به Princess Salon» ،«Number Coloring» و «Cats & Cosplay» اشاره کرد.

وجود Appodeal و Umeng در این اپلیکیشن ها باعث می شود تا بدون توجه به حفظ حریم خصوصی اطلاعات آیدی اندروید و یا آیدی تبلیغاتی اندروید جمع آوری شود. بدین ترتیب با نقض قوانین حریم خصوصی گوگل می توان با استفاده از این داده ها کاربران را شناسایی کرد. البته مشکل اصلی برای اپلیکیشن های حذف شده جمع‌آوری داده‌هایی است که مربوط به کاربران نوجوان است. هنوز در مورد حجم داده های جمع آوری شده چیزی اعلام نشده. همچنین ممکن است هیچگونه نقصی در مورد حریم خصوصی برای نسخه ios اتفاق نیفتاده باشد.

گوگل اعلام کرد هر وقت هر برنامه‌ای خط مش های این شرکت را رعایت نکند به طور کل از پلی استور حذف خواهد شد. همچنین این شرکت اعلام کرده است تلاش دارد تا رویه های مربوط به حفظ حریم خصوصی بر رسیدگی به موضوعات اینچنینی را یکپارچه سازی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال