حذف گزینه انقضاء پسورد در سرویس‎های مایکروسافت

مایکروسافت به تازگی با انتشار پستی در وبلاگ Technet (پورتالی برای متخصصان امنیت سایبری)؛ از حذف گزینه انقضای پسورد خبر داده است. کارشناسان این شرکت بزرگ عنوان کرده اند که تغییر مداوم پسوردها می تواند امنیت کاربرها را به خطر اندازد. این در حالی است که بسیاری از دیگر کارشناسان امنیتی نیز با این مورد […]

مایکروسافت به تازگی با انتشار پستی در وبلاگ Technet (پورتالی برای متخصصان امنیت سایبری)؛ از حذف گزینه انقضای پسورد خبر داده است. کارشناسان این شرکت بزرگ عنوان کرده اند که تغییر مداوم پسوردها می تواند امنیت کاربرها را به خطر اندازد. این در حالی است که بسیاری از دیگر کارشناسان امنیتی نیز با این مورد که تغییر پسوردها به طور مداوم کاری قدیمی شده است، موافق هستند. آن ها عنوان می کنند که این کار برای دهه های قبل مناسب بوده اما امروزه می تواند خطر سرقت پسوردهای افراد را افزایش دهد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز، مایکروسافت توصیه‎های کارشناسان سایبری فعال در حوزه امنیت را بالاخره جدی گرفت و تصمیم گرفت گزینه انقضاء پسورد را حذف کند. یکی از کارشناسان ارشد مایکروسافت در رابطه با این اقدام میگوید: پروسه همیشگی انقضاء رمز عبور یک روش منسوخ شده است و دیگر ارزش چندانی برای حفظ امنیت کاربران ندارد؛ چه بسا با بالا رفتن احتمال فراموشی پسورها توسط کاربر، احتمال آسیب پذیری در برابر هک نیز افزایش پیدا میکند.

این کارشناس ارشد مایکروسافت عقیده دارد افراد معمولا علاقه‎ای به حفظ و نگهداری پسوردهای قدرتمند ساخته شده توسط password generator ها ندارد و ترجیح میدهند هنگام انقضای پسوردشان، از پسوردهای مورد علاقه ( ضعیف ) خودشان استفاده کنند که همین مسئله باعث میشود هکرها راحت‎تر به سیستم این افراد نفوذ کنند. مایکروسافت به احتمال قوی همانند گوگل روش احراز هویت دو مرحله ای را جایگزین روش انقضای پسورد نماید.

در این راستا، بسیاری از کارشناسان گوگل از روشی برای احراز هویت یاد می کنند با نام احراز هویت دوعاملی که سبب افزیش امنیت کاربران خواهد شد. احراز هویت دو عاملی یک ویژگی ساده است که از شما چیزی بیشتر از تنها یک رمز عبور می‌خواهد. احراز هویت دو عاملی از دو عاملِ «چیزی که می‌دانید» (مانند رمز عبور) و «چیزی که دارید» (مانند تلفن همراه) یا «کسی که هستید» (مثل الگوی شبکیه‌ی چشم و یا اثر انگشت شما) تشکیل شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال