حذف روتوش سلفی از حالت پیش فرض دوربین گوشی های جدید پیکسل

گوگل با توجه به تاثیر منفی اعمال روتوش خودکار در حالت پیش فرض دوربین سلفی این قابلیت را از گوشی های جدیدش حذف کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، دیگر در گوشی‌های جدید پیکسل قابلیت روتوش خودکار در دوربین سلفی وجود نخواهدداشت. گوگل اعلام کرده است این اقدام با توجه به تحقیقاتی صورت گرفته […]

گوگل با توجه به تاثیر منفی اعمال روتوش خودکار در حالت پیش فرض دوربین سلفی این قابلیت را از گوشی های جدیدش حذف کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، دیگر در گوشی‌های جدید پیکسل قابلیت روتوش خودکار در دوربین سلفی وجود نخواهدداشت. گوگل اعلام کرده است این اقدام با توجه به تحقیقاتی صورت گرفته که در آن مشخص شده اعمال روتوش خودکار بر روی عکس های سلفی تاثیر منفی بر سلامت روان کاربران خواهد داشت. بدین ترتیب اعمال روتوش در عکس سلفی در گوشی های پیکسل 4 ،  4a و 5 تنها با انتخاب خود کاربران انجام خواهد گرفت.

پیش از این مدیر ارشد بخش دوربین های پیکسل اعلام کرده بود این شرکت برای ساخت بهترین قابلیت فیلتر روتوش روی عکس سلفی با عکاسان مراسم ازدواج همکاری خواهد داشت. لازم به یادآوری است که این فیلتر ها در حال حاضر در گوشی های پیکسل وجود دارد اما تنها به انتخاب خود کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در به‌روزرسانی جدید کاربران می‌توانند از دلیل و نوع ویرایش روتوش را مطلع شوند. در دوربین های جدید پیکسل تنها ویرایش برخی از قسمت های صورت مانند پوست، رنگ زیر چشم و روشنایی چشم اعمال خواهد شد که این تغییرات نیز تنها با رضایت کاربر انجام خواهد گرفت.

گوگل اعلام کرده است کارشناسان سلامت بر این باورند که اعمال فیلتر بدون آگاهی افراد می تواند تاثیر منفی روی سلامت روان کاربران داشته باشد. به همین دلیل گوشی های پیکسل در بروزرسانی جدید تنها وظیفه ایجاد شفافیت و نشان دادن چهره واقعی کاربران را بر عهده خواهد داشت. گوگل معتقد است فیلترهای پیش فرض بدون اطلاع کاربر به صورت مخفیانه نوعی زیبایی غیر واقعی را برای کاربر ایجاد می کند و شخص نیز چهره واقعی خود را با این استاندارد ها میسنجد. به عبارتی گوگل تلاش کرده است تا کاربران در گرفتن سلفی به انتخاب و سلیقه خودشان از فیلترها استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال