حذف اپ قرآن مجید از اپ استور به درخواست مقامات چینی

اپ استور چین برنامه محبوب قرآن مجید را از این فروشگاه حذف کرد. قرآن مجید برای خواندن و گوش دادن به قرآن مورد استفاده قرار می گرفت. این حذف به درخواست مقامات چینی انجام گرفته است. با وجود به رسمیت شناختن  اسلام در چین دولت این کشور اقدام به حذف این برنامه کرده است. به […]

اپ استور چین برنامه محبوب قرآن مجید را از این فروشگاه حذف کرد. قرآن مجید برای خواندن و گوش دادن به قرآن مورد استفاده قرار می گرفت. این حذف به درخواست مقامات چینی انجام گرفته است. با وجود به رسمیت شناختن  اسلام در چین دولت این کشور اقدام به حذف این برنامه کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از حذف برنامه محبوب قرآن‌مجید از اپ استور چین که به درخواست دولت چین انجام گرفته است برای اولین بار توسط سانسور اپل گزارش شد. هنوز دولت چین نسبت به این اقدام اعلام نظر نکرده است. وبسایت سانسور اپل که کلیه اپ های اپ استور را تحت نظر دارد برای اولین بار از دسترس خارج شدن اپ قرآن مجید را اعلام کرد.

 این اپ به طور رایگان در اپ استور قرار داشت و تاکنون کاربران مسلمان ۳۵ میلیون بار از آن استفاده کرده بودند. برنامه مذکور توسط شرکت سرویس مدیریت دیتای پاکستان PDMS توسعه داده شده بود. به گفته این توسعه دهنده اپل این برنامه را به دلیل عدم وجود مستندات اضافه از سوی مقامات چینی از اپ استور حذف کرده است.

 البته شرکت توسعه دهنده آن نیز قصد دارد برای رفع مشکل در چین اقداماتی انجام دهد. به گفته اپل این اقدام تنها به منظور پیروی از قوانین محلی انجام گرفته است. اما هنوز مشخص نیست اپ قرآن با کدام قوانین مغایرت داشته است. اپل به دلیل نیاز به چین به عنوان بزرگترین بازار این شرکت مجبور است از قوانین دولت این کشور پیروی ‌کند. زیرا تصمیمی برای ترک بزرگترین بازارش در دنیا ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال