حذف هزاران برنامه از اپ استور به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران

چند هفته پیش گوگل گزارشی از نحوه عملکرد خود جهت جلوگیری از فعالیتهای مخرب در Google Play در سال 2020 منتشر کرد که یکی از مهمترین آنها ممنوعیت بیش از 100000 حساب توسعه دهنده گان نرم افزاری بود. حالا اپل آمار مشابهی را در مورد روند بررسی خود برای App Store منتشر کرده است. به […]

چند هفته پیش گوگل گزارشی از نحوه عملکرد خود جهت جلوگیری از فعالیتهای مخرب در Google Play در سال 2020 منتشر کرد که یکی از مهمترین آنها ممنوعیت بیش از 100000 حساب توسعه دهنده گان نرم افزاری بود. حالا اپل آمار مشابهی را در مورد روند بررسی خود برای App Store منتشر کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا به نقل از روابط عمومی شرکت اپل، این شرکت خاطرنشان کرد که پیچیدگی و مقیاس تهدیدات امنیت سایبری در برنامه ها روز به روز در حال افزایش است به همین دلیل یک سیاست بازبینی دقیق را در پیش گرفته است که هدف آن محدود کردن راه اندازی برنامه های مخرب در App Store است. گزارش اقدامات اپل در سال 2020 :

  • 48000 نرم افزار در اپ استور به دلیل عدم ارائه فیچرهای نرم افزاری غیرمستند حذف شدند
  • 150000 نرم افزار بدلیل کپی برداری و کلاه برداری حذف شدند
  • 95000 نرم افزار به دلیل استفاده از روشهای طعمه گذاری و سوئیچینگ حذف شدند
  • 215000 نرم افزار بدلیل نقص حریم خصوصی کاربر و درخواست از کاربر بمنظور مجوزهای غیر لازم

با توجه به گسترش کلاهبرداری در پرداخت و کارت های اعتباری، اپل ترکیبی از هوش مصنوعی و تیم های انسانی را برای جلوگیری از معاملات بیش از 3 میلیون کارت سرقت شده در سال 2020 استفاده کرده است. گفتنیست این اقدامات اپل منجر به محافظت از کاربران در برابر 1.5 میلیارد دلار خسارات احتمالی ناشی از فعالیتهای کلاهبرداری در سال 2020 شده است.