تولید انرژی‌های تجدیدپذیر توسط آمازون ۴۰ درصد افزایش یافت

آمازون طی یک اعلامیه جدید از احداث و بهره‌برداری ۱۸ پروژه جدید برای استفاده از انرژی بادی و خورشیدی خبر داده است. به گفته آمازون این شرکت تا سال ۲۰۳۰ صد درصد فعالیت های خود را با کمک انرژی تجدید پذیر انجام خواهد داد. اما با توجه به افزایش ۴۰ درصدی استفاده از این انرژی […]

آمازون طی یک اعلامیه جدید از احداث و بهره‌برداری ۱۸ پروژه جدید برای استفاده از انرژی بادی و خورشیدی خبر داده است. به گفته آمازون این شرکت تا سال ۲۰۳۰ صد درصد فعالیت های خود را با کمک انرژی تجدید پذیر انجام خواهد داد. اما با توجه به افزایش ۴۰ درصدی استفاده از این انرژی احتمالاً این برنامه پنج سال زودتر اجرا می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پروژه‌های جدید آمازون که طی چند ماه گذشته از آنها رونمایی شد می‌تواند ۳۰.۶ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر را وارد شبکه‌های این شرکت کند. طبق اعلامیه جدید مراکز این شرکت در آمریکا، فنلاند، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا می توانند با اضافه کردن دو گیگا وات برق روی شبکه میزان انرژی تجدید پذیر را به ۵.۶ گیگاوات برسانند. تعداد پروژه های جهانی آمازون در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر اکنون به ۲۷۴ عدد می‌رسد که ۱۵۰ عدد از آن به پروژه های بادی و خورشیدی و ۱۶۹ عدد نیز به پنل های پشت بامی تعلق دارد. این شرکت تلاش داشت تا طی این پروژه ها بتواند ۴ گیگا وات برق تولید کند اما اکنون این میزان با افزایش ۴۰ درصدی مواجه شده است.

میراندا بالنتین مدیرعامل بخش خریداران انرژی پاک گفته است: طی دو سال اخیر آمازون به طور متوالی به سمت استفاده تمام و کمال از انرژی های تجدید پذیر حرکت کرده و طی ۵ سال آینده قادر خواهد بود رکورد جدیدی را نیز به ثبت رساند. این سرمایه گذاری ها در زمینه انرژی های پاک به نفع همه خواهد بود و باید در همه صنایع مورد استفاده قرار بگیرد. پروژه‌های احداث شده در جوامع محلی توانسته علاوه بر ایجاد مشاغل سبز و پردرآمد حدود ۹۰ درصد کربن از شبکه برق آمریکا را پاک کند. ۲۴۷ پروژه انرژی پاک آمازون می تواند سالانه جلوی انتشار ۱۳.۷ میلیون تن کربن را بگیرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال