اپل 70 میلیون نمایشگر اولد سفارش می‎دهد؛ سیستم شناخت چهره سه‎بعدی برای آیفون 8 تایید شد

در اخبار قبلی به استحضار شما رساندیم که امسال سامسونگ 8.9 میلیارد دلار برای گسترش خط تولید پنل‎های اولد خود سرمایه‎گذاری می‎کند و اپل جزو شرکت‎هایی است که از این قضیه نفع می‎برد. امروز، وب‎سایت خبری Nikkei در ژاپن اعلام کرده است که اپل برای استفاده در سال 2017، 70 میلیون پنل اولد به سامسونگ سفارش […]

در اخبار قبلی به استحضار شما رساندیم که امسال سامسونگ 8.9 میلیارد دلار برای گسترش خط تولید پنل‎های اولد خود سرمایه‎گذاری می‎کند و اپل جزو شرکت‎هایی است که از این قضیه نفع می‎برد. امروز، وب‎سایت خبری Nikkei در ژاپن اعلام کرده است که اپل برای استفاده در سال 2017، 70 میلیون پنل اولد به سامسونگ سفارش داده است. مدل دهمین سالگرد آیفون که از آن با نام آیفون 8 یاد می‎شود، انتظار می‎رود تنها دستگاه مجهز به پنل نمایش اولد اپل در سال جاری باشد. در نتیجه، ما می‎توانیم نتیجه بگیریم که اپل انتظار دارد در سه‎ماهه‎ی منتهی به کریسمس سال بعد مقدار قابل توجهی گوشی آیفون 8 بفروشد.

در طول همین بازه‎ی زمانی در سال قبلی میلادی، این شرکت موفق به فروش 78.3 میلیون گوشی شد. به عبارتی سه‎ماهه‎ی پایانی سال 2017 بایستی منتظر این باشیم که اپل با فروش آیفون جدید موفق به شکستن رکورد جدیدی شود. سامسونگ به دنبال آماده شدن برای تولید عظیم پنل‎های اولد برای این مدل از آیفون، قصد دارد تا 95 میلیون پنل اولد تحویل اپل دهد. منبع این اطلاعات زنجیره‎ی تولید آیفون است. براساس گفته‎ی David Hsieh، مدیر ارشد شرکت تحقیقاتی IHS Markit، سامسونگ تنها تامین‎کننده‎ی نمایشگرهای اولد برای اپل خواهد بود. علاوه بر این، همان‎طور که تحلیل‎گر مشهور برنامه‎های اپل Ming-Chi Kuo از شرکت KGI Securities اشاره کرده بود، دو مدل دیگر آیفون (Apple iPhone 7s و Apple iPhone 7s Plus) به استفاده از نمایشگرهای ال‎سی‎دی ادامه خواهند داد. براساس گفته‎ی او، سال بعد اپل در تمامی دستگاه‎های خود از نمایشگرهای اولد استفاده خواهد کرد.

در گزارشی که توسط وب‎سایت Nikkei منتشر شده، اظهارنظر Kuo نیز تایید و گفته شده است که آیفون 8 از یک دوربین جلوی “متحول‎شده” بهره خواهد برد. این دوربین از یک فناوری شناخت چهره‎ی سه‎بعدی استفاده خواهد کرد که اجازه می‎دهد گوشی از حالت قفل خارج و هویت کاربر تایید شود. هم‎چنین گفته می‎شود که آیفون 8 برخلاف دو مدل آیفون 2017 دیگر دکمه‎ی هوم نخواهد داشت. شایعات قبلی هم‎‎چنین اشاره به استفاده از یک نمایشگر 5.2 اینچی فعال با یک مساحت 0.6 اینچی داشتند که برای کلیدهای کنترلی مجازی و در برگرفتن حسگر تاچ‎ آی‎دی استفاده خواهد شد. قیمت آیفون 8 بیشتر از 1000 دلار تخمین زده شده است.

Jeff Pu از شرکت مشاوره برای سرمایه‎گذاری Yuanta تخمین می‎زند که اپل موفق به فروش 100 میلیون مدل آیفون جدید در سال 2017 شود که 55 میلیون آن‎ها مجهز به نمایشگر اولد خواهد بود. سایر افراد انتظار دارند که تمامی آیفون‎های 2017 از فناوری شارژ بی‎سیم بهره برده و نسبت به آب و گرد و غبار مقاومت داشته باشند.

براساس سنت همیشگی اپل در پاییز از مدل‎های جدید آیفون رونمایی می‎کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال