فروش آیفون‌های جدید اپل نسبت به نسل قبلی 25 درصد کاهش داشته است

بار دیگر، شرکت تحقیقاتی GFK سرمایه‎گذاران اپل را با گزارش جدید خود ترسانده است. این شرکت با نگاه به کانال‎های فروش، به این نتیجه رسیده است که هفته‎ی اول فروش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل، بر خلاف تصورات اولیه، با موفقیت همراه نبوده است. در حقیقت، تحلیل این شرکت آلمانی به این نتیجه‎گیری […]

بار دیگر، شرکت تحقیقاتی GFK سرمایه‎گذاران اپل را با گزارش جدید خود ترسانده است. این شرکت با نگاه به کانال‎های فروش، به این نتیجه رسیده است که هفته‎ی اول فروش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل، بر خلاف تصورات اولیه، با موفقیت همراه نبوده است. در حقیقت، تحلیل این شرکت آلمانی به این نتیجه‎گیری می‎رسد که در واقع فروش آیفون جدید این شرکت به نسبت مدل سال قبل با افت 25 درصدی همراه بوده است.

این اولین باری نیست که این شرکت با چنین گزارش‎هایی که به اپل تاخته است. سال گذشته، این شرکت نگاهی به کانال‎های فروش انداخت و اعلام کرد عایدی فروش آیفون‎های 6 اس و 6 اس پلاس با آمار خوب ارائه شده توسط مدیرعامل این شرکت، تیم کوک، همخوانی ندارد.

هم‎چنین گزارش وب‎سایت Digitimes نشان از این دارد که سهام اپل با کاهش روبرو بوده است. اوایل روز جمعه این وب‎سایت گزارشی را مطرح کرد که در آن در رابطه با افت 20 درصدی سفارش‎های چیپ آیفون 7 و آیفون 7 پلاس برای سه ماهه‎ی اول سال 2017 صحبت شده بود. گفته می‎شود اپل از تامین‎کنندگان چیپ گوشی‎های خود خواسته‎ است که موجودی مدارهای یکپارچه را برای سه ماهه‎ی سوم در حد 50 میلیون واحد آیفون نگاه دارند، در حالی‎که این مقدار برای سه ماهه‎ی چهارم به 45 میلیون افت پیدا می‎کند. برای سه ماهه‎ی اول سال 2017، سفارش‎ها حتی بیشتر کاهش پیدا می‎کند چون اپل درخواست ساخت چیپ‎ به اندازه‎ی کافی برای 35 تا 37 میلیون واحد آیفون، کرده است.

برای کل سال 2016، گفته می‎شود که اپل از تامین‎کنندگان قطعات سخت‎افزاری خود می‎خواهد که 100 میلیون واحد آیفون 7 و آیفون 7 پلاس بسازند. در واقع این مقدار بیشتر از 80 تا 85 میلیون واحد گوشی است که تامین‎کنندگان قطعات اپل برای امسال تخمین زده بودند.

در پایان باید اشاره داشت سهام اپل با یک کاهش 1.7 درصدی در روز جمعه روبرو شد تا هفته را با قیمت 112.71 دلار به اتمام برساند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال