گزارش هایی که از نشت یک نیروگاه هسته‌ای در چین خبر می دهد

شرکت فرانسوی فارا ماتومه که در نیروگاه هسته ای چین بخشی از مالکیت این نیردگاه را بر عهده دارد، در مورد نشت این نیروگاه هسته‌ای در این کشور گزارش‌هایی را منتشر کرده است. به همین دلیل دولت آمریکا نشست هایی را برای ارزیابی این گزارش در مورد نیروگاه هسته ای چین آغاز کرده است. به […]

شرکت فرانسوی فارا ماتومه که در نیروگاه هسته ای چین بخشی از مالکیت این نیردگاه را بر عهده دارد، در مورد نشت این نیروگاه هسته‌ای در این کشور گزارش‌هایی را منتشر کرده است. به همین دلیل دولت آمریکا نشست هایی را برای ارزیابی این گزارش در مورد نیروگاه هسته ای چین آغاز کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از سی ان ان، شرکت فرانسوی فرا ماتومه هشدارهایی را در مورد یک خطر رادیولوژیکی در منطقه گزارش کرده است. طی گزارش ها و اسنادی که این خبرگزاری از مقامات دولتی آمریکا دریافت کرده شرکت فرانسوی که در فعالیت‌های نیروگاه چینی مشارکت دارد مدعی شده چین با استفاده از قابلیت افزایش سطح تحمل در سیستمهای تشخیص و تشعشع سیستم های نیروگاه تایشن تلاش کرده نشت این نیروگاه را پوشش دهد تا این نیروگاه تعطیل نشود.

این شرکت فرانسوی برای دریافت کمک به دولت آمریکا رجوع کرده در حالی که هنوز اخباری در مورد نشت این نیروگاه از طرف دولت چین منتشر نشده است. دولت بایدن نیز اعلام کرده این نیروگاه هنوز در وضعیت بحرانی قرار نگرفته است.

شورای امنیت ملی آمریکا در هفته اخیر بررسی‌هایی را در مورد گزارش ارائه شده انجام داد تا بتواند شرایط را به طور کامل بررسی کند. همچنین این شورا با دولت فرانسه و کارشناسان وزارت انرژی خود نشست هایی را برگزار کرده و در تماس‌هایی با دولت چین به دنبال اطلاعاتی در مورد این موضوع بوده است. هنوز ایالات متحده توضیحاتی را در مورد ارزیابی خود و همچنین نتیجه جلسات با مقامات شورای امنیت، وزارت کشور و انرژی بیان نکرده اما قرار است در صورتی که این موضوع به عنوان تهدیدی برای مردم چین محسوب ‌شود طبق معاهدات عمل کرده و  موضوع را به عنوان نوعی سانحه هسته‌ای به مردم اطلاع‌رسانی کند.

در هر صورت ادامه کار نیروگاه بستگی به نظر دولت چین دارد و دریافت کمک فنی شرکت فرانسوی از دولت آمریکا فعلا منتفی خواهد بود. از طرفی نیروگاه تایشن چین این موضوع را تکذیب کرده و در بیانیه خود اعلام کرد هم اکنون شاخص های محیطی در اطراف نیروگاه سطح عادی را نشان میدهند.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال