درخواست آغاز تحقیقات از اپل و گوگل در مورد فروش اطلاعات شخصی کاربران

برخی سناتورهای ایالات متحده طی درخواستی از کمیسیون تجارت فدرال (FTC) تلاش کرده‌اند تا در مورد جمع آوری و فروش اطلاعات شخصی کاربران توسط شرکت هایی مانند اپل و گوگل تحقیقاتی به عمل آید.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و طبق گزارش اخیر وال استریت ژورنال، قانون گذاران ایالات متحده طی نامه‌ای […]

برخی سناتورهای ایالات متحده طی درخواستی از کمیسیون تجارت فدرال (FTC) تلاش کرده‌اند تا در مورد جمع آوری و فروش اطلاعات شخصی کاربران توسط شرکت هایی مانند اپل و گوگل تحقیقاتی به عمل آید.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و طبق گزارش اخیر وال استریت ژورنال، قانون گذاران ایالات متحده طی نامه‌ای به رئیس (FTC) برخی غول های فناوری را متهم به جمع‌آوری و فروش داده های شخصی صدها میلیون کاربر موبایل کرده اند. به گفته آنها این اقدام شرکت‌ها از طریق ایجاد شناسه های تبلیغاتی قابل ردیابی در سیستم عامل موبایل انجام می گیرد.

 در حال حاضر در سیستم های عامل اندروید و iOS شناسه هایی با هدف تبلیغات و قابلیت ردیابی وجود دارد. به گفته سازندگان، این شناسه ها معمولاً ناشناس هستند. اما سناتورها می گویند آنها می توانند از این طریق اطلاعاتی مانند نام مشتری، آدرس ایمیل و شماره تلفن فرد را به دست آورده و آن را بفروشند.

طبق گزارش اخیر منتشر شده هر دو شرکت گوگل و اپل در مورد داده‌های کاربران محدودیت‌هایی را ایجاد کرده‌اند. اپل سال گذشته در بروزرسانی جدید خود برای iOS در مورد ردیابی برنامه ها محدودیت هایی را ایجاد کرد. به طوری که کاربران باید مجوز جمع آوری داده توسط آن برنامه را تایید کنند. گوگل پس از درخواست سناتورها گفته است: این شرکت هرگز داده های کاربران را نمی فروشد و حتی فروش آن توسط توسعه دهندگان در گوگل پلی را نیز ممنوع کرده است. ایجاد شناسه تبلیغاتی برای تسهیل در فروش داده ها نیز یک ادعای نادرست است. در این بین اپل واکنشی نسبت به این موضوع نداشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال