تحقیقات نشان می‌دهد انسان‌های عصر حجر از کندوی زنبور عسل استفاده می‌کرده‌اند

اطلاعاتی که اخیرا توسط محققان دانشگاه بریستول منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد که انسان‌های عصر حجر در حداقل 8500 سال پیش، کشاورزی می‌کرده و از کندوهای زنبور عسل نیز استفاده‌های زیادی داشته‌اند. از سوی دیگر، افرادی که توانایی حکاکی بر روی سنگ‌ها داشته‌اند، شکارچیان و افرادی که مسئول جمع‌آوری عسل بوده‌اند را نیز به تصویر کشیده‌اند. حتی […]

اطلاعاتی که اخیرا توسط محققان دانشگاه بریستول منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد که انسان‌های عصر حجر در حداقل 8500 سال پیش، کشاورزی می‌کرده و از کندوهای زنبور عسل نیز استفاده‌های زیادی داشته‌اند. از سوی دیگر، افرادی که توانایی حکاکی بر روی سنگ‌ها داشته‌اند، شکارچیان و افرادی که مسئول جمع‌آوری عسل بوده‌اند را نیز به تصویر کشیده‌اند. حتی در سنگ‌های قدیمی که محققان اخیرا کشف کرده‌اند نیز نقاشی‌هایی از زنبورداری افراد در مصر باستان دیده می‌شود.

اطلاعاتی که از اروپا و 150 منطقه‌ی باستان‌شناسی مختلف نیز به دست آمده، نشان می‌دهد در سفال‌هایی که آنها مورد استفاده قرار می‌داده‌اند، اثراتی از موم دیده شده است. تحقیقات دیگری که انجام گرفته نیز رد پاهایی از موم را در پایگاه‌های دیگر باستانی و همچنین ظرف‌های غذایی که در ترکیه استفاده میشده نیز دیده می‌شود.

با اینکه این مدارک و یافته‌ها بسیار زیاد هستند، باز هم محققان سعی کرده‌اند به یافته‌های خود از آثار مزرعه‌داران عصر حجر که به هفتمین هزاره‌ی پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد، توجه بیشتری نیز داشته باشند، چرا که نمونه‌هایی از آنها نیز در کشورهای شرقی و همچنین آفریقای جنوبی، دیده شده است.

دکتر Mélanie Roffet-Salque در مورد ارزش عسل و مشتقات آن در زمان‌های قدیم اشاره داشته که در آن زمان از عسل به عنوان شیرین‌کننده استفاده میشده است. همچنین از موم نیز به خاطر به موارد فنی و تکنولوژیکی، مراسم‌ها، لوازم آرایشی و خواص داروییی آن نیز استفاده میشده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال