تحقیقات نشان می دهد خوردن حشرات برای روده مفید است

دانشمندان از سال ها پیش ایده خوردن حشرات به عنوان منبع غذایی را مطرح کرده بودند. اکنون گروهی از دانشمندان ثابت کردند وجود چربی های سالم در این حشرات باعث افزایش سلامت مبکروبیوتا روده شده و همچنین یک منبع پروتئین محسوب میشوند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حشرات می توانند منبع غذایی […]

دانشمندان از سال ها پیش ایده خوردن حشرات به عنوان منبع غذایی را مطرح کرده بودند. اکنون گروهی از دانشمندان ثابت کردند وجود چربی های سالم در این حشرات باعث افزایش سلامت مبکروبیوتا روده شده و همچنین یک منبع پروتئین محسوب میشوند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حشرات می توانند منبع غذایی با پروتئین بالا باشند. به گفته محققان فیبر کیتین که در بدن حشرات وجود دارد در دیگر حیوانات خوراکی دیده نشده است. همچنین میزان امگا ۳ موجود در این جانداران از برخی غذاهای گیاهی نیز بیشتر است.

تیفانی ویر، استادیار علوم تغذیه در دانشگاه کلرادو می گوید: تحقیقات اخیر باعث افزایش دانش ما در مورد حشرات و مصرف آنها به عنوان مواد غذایی شده است.

به گفته این مقاله در حال حاضر حدود دو میلیارد ساکن زمین از حشراتی مانند سوسک ها، کرم های ابریشم، زنبورک، مورچه و ملخ و موریانه ها تغذیه می کنند. با وجود ارزش غذایی متفاوت انها، همگی منبع خوبی از پروتئین حیوانی هستند. همچنین آمینواسیدهای مورد نیاز انسان در آنها یافت میشود.

تحقیقات اخیر همچنین این موضوع را روشن میکند که آلودگی ها و آلرژی های این موجودات از دیگر منابع غذایی حیوانی بیشتر نیست. بنابراین می تواند در آینده به چالش های سو تغذیه به عنوان ماده غذایی مناسب پایان دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال