محققان با ساخت بزرگترین نیروگاه جذب کربن با افزایش دمای کره زمین مقابله می کنند

از اواخر دسامبر امسال بزرگترین نیروگاه جذب کربن از هوا در تگزاس ساخته میشود. این نیروگاه با نام ماموت با هدف مقابله با افزایش دمای کره زمین میتواند سالانه ۳۶ هزار تن کربن را از هوا جذب کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بزرگترین نیروگاه جذب کربن از هوا حدود یک سال […]

از اواخر دسامبر امسال بزرگترین نیروگاه جذب کربن از هوا در تگزاس ساخته میشود. این نیروگاه با نام ماموت با هدف مقابله با افزایش دمای کره زمین میتواند سالانه ۳۶ هزار تن کربن را از هوا جذب کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بزرگترین نیروگاه جذب کربن از هوا حدود یک سال پیش در ایسلند راه اندازی شده بود. این کارخانه با همکاری یک شرکت سوئیسی به نام Climeworks انجام گرفت. کارخانه ساخته شده در ایسلند با نام Orca قادر است در طول سال حدود چهار هزار تن کربن را جذب کند. این شرکت سوئیسی اکنون قصد دارد یک کارخانه بزرگتر نسبت به  Orcaراه اندازی کند که بتوانند در طول سال ۳۶ هزار تن کربن را از هوا جمع آوری کند. ساخت این کارخانه در تگزاس انجام خواهد شد و احتمالاً طی ۲۴ ماه به پایان می رسد.

 قرار است از نیروگاه Hellisheiði در جنوب غربی ایسلند برای تامین انرژی مورد نیاز این کارخانه استفاده شود. این نیروگاه با خروجی ۳۰۳ مگاوات برق و ۴۰۰ مگاوات انرژی حرارتی سومین نیروگاه زمین گرمایی بزرگ در جهان محسوب می شود. در حال حاضر حدود نوزده نیروگاه جذب کربن در سراسر جهان فعالیت می کنند.

 آنها در ابتدا با جذب میلی گرمی کربن کار خود را شروع کردند و اکنون توانستند آن را به گرم و کیلوگرم افزایش دهند. در حالی که حتی کارخانه های جدید میتوانند مقدار جذب کربن را به چندین تن یا چندین هزار تن نیز برسانند. سازندگان این کارخانه ها برنامه ریزی هایی را برای حذف میلیونها تن کربن دی اکسید تا سال ۲۰۳۰ انجام دادند. البته از طرفی دیگر انتشار گازهای گلخانه ای در جهان نیز به شدت افزایش داشته به طوری که در سال گذشته میزان آن از ۳۶ میلیارد تن نیز بیشتر بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال