محققان در حال ساخت نوعی بتن با قابلیت شارژ بی سیم باتری خودرو هستند

محققان تلاش دارند نوعی بتن جدید تولید کنند که می تواند به روشی بی سیم باتری های خودروهای الکتریکی را شارژ کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با ساخت یک بزرگراه با کمک نوع خاصی از بتن می توان کلیه وسائل الکتریکی عبوری از این بزرگراه را شارژ کرد. بدین ترتیب خودروهای […]

محققان تلاش دارند نوعی بتن جدید تولید کنند که می تواند به روشی بی سیم باتری های خودروهای الکتریکی را شارژ کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با ساخت یک بزرگراه با کمک نوع خاصی از بتن می توان کلیه وسائل الکتریکی عبوری از این بزرگراه را شارژ کرد. بدین ترتیب خودروهای عبوری در حال حرکت می توانند خود را شارژ کنند. این ایده میتواند همانند داستان های تخیلی کمی عجیب بنظر بیاید. تصور اینکه با خودرو در حال حرکت از یک مسیر جاده ای خودروهای الکتریکی بصورت بی سیم شارژ شوند.

محققان دانشگاه پردو در آلمان با همکاری سازمان حمل و نقل ایندیانا(INDOT) و یک استارتاپ فناوری تلاش دارند تا سیستم ارژ بی سیم جاده ای را توسعه دهند. آنها در نهایت برای عملی کردن این ایده به نوعی روکش بتنی رسیده اند. طی اعلامیه این همکاری، این پروژه قرار است در سه مرحله به اجرا درآید. مرحله اول به تجزیه و تحلیل و بررسی روکش بتنی است که توسط برنامه تحقیقاتی حمل و نقل مشترک و در دانشگاه پردو انجام خواهد گرفت.

پس از این مرحله نیز قرار است با کمک استارتاپ Magment GmbH این فناوری در یکی از بزرگراه های بین ایالتی مورد استفاده قرار بگیرد. هنوز اطلاعات زیادی در مورد تکنیک های مورد استفاده برای تولید انرژی در این پروژه عنوان نشده است و مشخص نیست انرژی لازم برای وسایل برقی الکتریکی از کجا تامین خواهد شد. اما می تواند روشی مفید برای سازگاری با محیط زیست محسوب شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال