محققان به دنبال سیستم پیش بینی موفقیت استارتاپ ها با کمک هوش مصنوعی هستند

پروژه های زیادی توسط محققان انجام گرفته است تا بتوانند از طریق آن موفقیت استارتاپ‌ها را پیش‌بینی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می توان در زمینه موفقیت شرکت های بزرگ پیش ‌بینی‌هایی را انجام داد. استارتاپ Skopai اخیراً مدعی شد با استفاده از […]

پروژه های زیادی توسط محققان انجام گرفته است تا بتوانند از طریق آن موفقیت استارتاپ‌ها را پیش‌بینی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می توان در زمینه موفقیت شرکت های بزرگ پیش ‌بینی‌هایی را انجام داد. استارتاپ Skopai اخیراً مدعی شد با استفاده از داده های در دسترس عموم می تواند موفقیت در جذب سرمایه‌گذاری توسط یک استارتاپ را پیش‌بینی کند.

Skopai که با استفاده از معیارهایی همانند فناوری، بازار و امور مالی شرکت ها را شناسایی کرده و از هوش مصنوعی برای این کار بهره می برد میگوید: با استفاده از سیستم هوش مصنوعی و داده های وب سایت استارتاپ، شبکه های اجتماعی و یا اسناد مربوط به ثبت آن شرکت امکان پیش‌بینی وضعیت و موفقیت آن در آینده وجود دارد.

همچنین اخیراً دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی تلاش کرده‌اند تا آزمایشی را در زمینه پلتفرم های بازار محور و تاثیر آن بر اقتصاد کلی را بررسی کنند. در این پروژه از هوش مصنوعی برای پلتفرم هایی مانند سرویس های تحویل غذا در زمان بهینه سازی اهداف مختلف استفاده شد. آنها از محیط تحقیقاتی متن باز AI Economist شرکت سیلزفورس با هدف تشخیص هوش مصنوعی و تاثیر آن بر اقتصاد بهره گرفتند.

در این آزمایش مشخص شد آمازون و اوبر که از عرضه و تقاضای بیشتری برخوردار هستند دارای قدرت بیشتری در بازار نیز خواهند بود. سیستم توسعه داده شده توسط این محققان با کمک یادگیری تقویتی  می‌تواند تاثیر تعامل این پلتفرم و مشتریان را پیش‌بینی کند. سیستم توسعه داده شده می تواند علاوه بر اینکه مبنای آغاز یک کسب و کار باشد، شرایط مختلف اقتصاد آن را نیز بررسی کند. در حال حاضر با استفاده از توسعه چنین سیستم هایی نقش هوش مصنوعی در تصمیم گیری ها و اطلاع رسانی به سرمایه‌گذاران آن افزایش خواهد داشت. به طوری که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ حدود ۷۵ درصد از شرکت های سرمایه گذاری در تصمیم گیری ها از هوش مصنوعی بهره خواهند برد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال