محققان از سرعت وحشتناک میکروپلاستیک ها در آلوده کردن اقیانوس‌ها شگفت زده اند

محققان هنوز به آینده زمین با وجود میکروپلاستیک ها امیدوارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان می گویند ۱۱ هزار میلیارد پوند ذره پلاستیکی مب تواند سطح آب های جهان را بپوشاند. شستن لباس پلی استری در آب باعث رها شدن ذرات میکروالیاف پلاستیکی در آب میشود. این ذرات پس از اینکه […]

محققان هنوز به آینده زمین با وجود میکروپلاستیک ها امیدوارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان می گویند ۱۱ هزار میلیارد پوند ذره پلاستیکی مب تواند سطح آب های جهان را بپوشاند. شستن لباس پلی استری در آب باعث رها شدن ذرات میکروالیاف پلاستیکی در آب میشود. این ذرات پس از اینکه در تصفیه خانه تصفیه نشود در نهایت وارد دریا میشوند. این داستان در مورد دیگر اشکال میکروپلاستیک نیز صدق می کند.

میزان آلودگی میکروفیبر در اقیانوس ها نشان دهنده رشد سریع پلاستیک است. گزارش های مجمع جهانی اقتصاد نشان می دهد میزان تولید مواد پلاستیکی تا سال ۲۰۵۰ حدود سه برابر مقدار آن در سال ۲۰۱۶ خواهد شد.

گروهی از پژوهشگران بین المللی طی محاسبات خود اعلام کردند میزان ذرات پلاستیکی شناور در آب های جهان حدود ۸۲ تریلیون تا ۳۵۸ تریلیون ذره است. البته این مقدار آلودگی پلاستیکی روی آب بوده و به قیمت های دیگر ارتباطی ندارد. همچنین این تعداد ذره اندازه ای تا یک سوم میلیمتر دارند. در حالی که میکروپلاستیک ها می توانند بسیار کوچکتر باشند. بنابراین مقدار آنها بسیار بیشتر از تعداد اعلام شده است.

دانشمندان می گویند ذرات پلاستیک با اندازه میلیونیم متر وجود دارد که به اندازه ای کوچک است که وارد سلول های بدن میشود. شمارش و اندازه گیری این ذرات بسیار دشوار است. اسکات کافین، دانشمند بخش کنترل منابع آب ایالتی کالیفرنیا و یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: در این جا صحبت از کنتیلیون است و شاید حتی بیشتر از آن.

به گفته دانشمندان میکروپلاستیک ها در اندازه های بسیار کوچک به راحتی در بدن حرکت کرده، وارد خون، روده ، ریه ها، جفت و حتی در اولین مدفوع نوزاد وجود دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال