محققان اولین واکسن قارچی را روی انسان آزمایش می کنند

محققان برای نخستین بار واکسنی ساخته اند که می تواند بدن انسان را در برابر عفونت های نوع خاصی از قارچ مقاوم کند. در حال حاضر این واکسن با پشت سر گذاشتن مراحل آزمایش حیوانی روی انسان مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه جورجیای آمریکا اولین […]

محققان برای نخستین بار واکسنی ساخته اند که می تواند بدن انسان را در برابر عفونت های نوع خاصی از قارچ مقاوم کند. در حال حاضر این واکسن با پشت سر گذاشتن مراحل آزمایش حیوانی روی انسان مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه جورجیای آمریکا اولین واکسن عفونت های قارچی را توسعه دادند که در حال حاضر توانسته آزمایش های حیوانی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

این واکسن قادر است از عفونت های مربوط به سه نوع قارچ جلوگیری کند. این قارچ ها باعث ایجاد عفونت های فرصت طلب در بدن انسان می شوند. پژوهشگران اکنون خود را برای انجام آزمایش های انسانی مقدماتی آماده می کنند.

بیماری های قارچی به سختی درمان می شوند و تاکنون نیز واکسنی برای آنها تولید نشده است. اما واکسن ساخته شده توسط محققان دانشگاه جورجیا قادر است در برابر سه گروه از قارچ های رایج به نام های پنوموسیستیس، آسپرژیلوس و کاندیدا به افراد دارای نقص ایمنی کمک کند این قارچها عفونت‌های مرگبار ایجاد می کنند.

با استفاده از این واکسن سیستم ایمنی بدن یاد می گیرد تا با شناسایی پروتئین های مربوط به این قارچ ها در برابر تهاجم آنها مقاوم شود. آزمایش های انجام گرفته این واکسن روی موش ها و میمون های مکاک نشان می دهد با استفاده از این واکسن می توان از ایجاد عفونت های حاد و مرگبار جلوگیری کرد. همچنین در اثر استفاده از آن عارضه های جانبی حادی در این میمون ها دیده نشد.

به گفته محققان در حال حاضر ۱۳ میلیون عفونت قارچی خطرناک در جهان وجود دارد و بخش عمده‌ای از آن توسط همین سه قارچ ایجاد میشود. بیماری های ایجاد شده در اثر قارچ ها در مقایسه با ویروس ها بسیار کمتر است. زیرا گرمای بدن مانع از بقای آنها خواهد شد و سیستم ایمنی نیز می‌تواند در برابر آنها عملکرد مناسبی داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال