محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر کامپوزیت نانویی جدید تولید کردند

نانوکامپوزیت ساخته شده توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف استفاده در صنعت هوافضا تولید شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محمد جواد قاسمی از محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در طرح اخیر خود موفق به ساخت نوعی کامپوزیت با ساختار نانو شد که می تواند در صنایع مختلف کاربردهای متنوع داشته باشد. از […]

نانوکامپوزیت ساخته شده توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف استفاده در صنعت هوافضا تولید شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محمد جواد قاسمی از محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در طرح اخیر خود موفق به ساخت نوعی کامپوزیت با ساختار نانو شد که می تواند در صنایع مختلف کاربردهای متنوع داشته باشد. از مهمترین کاربرد این ساختار نانو کامپوزیت صنایع هوافضا است. با توجه به اینکه سازه‌های هوافضایی علاوه بر استحکام بالا به جرم بالاتری نیز نیاز دارند اجزای ساخته شده از این مواد علاوه بر سبک بودن قابلیت تحمل نیروهای وارده را نیز خواهد داشت.

 به گفته این محقق وسایل پرنده به شتاب و مانور مناسب نیاز دارند که باید در ساختار آنها به جای آلیاژهای فلزی از مواد نانو کامپوزیتی استفاده شود. به همین دلیل با کمک تکنولوژی نانو روشی ‌برای افزایش خواص مکانیکی و استحکام نانو کامپوزیت ابداع شد. در این طرح طرح با استفاده از از روش اجرای ساده ساختار جدیدی در کامپوزیت ایجاد شد که خواص مکانیکی آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

در حال حاضر اجرای این طرح روی یک قطعه کوچک آزمایشگاهی با موفقیت انجام گرفت و در گام های بعدی قرار است دیگر خواص این نانوکامپوزیت در کاربردهای نیمه صنعتی اجرا و مورد بررسی قرار گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال