محققان موسسه امنیتی نوعی پارچه هوشمند با قابلیت تشخیص حرکات کاربر ساخته اند

محققان موسسه فناوری ام‌آی‌تی نوعی پارچه هوشمند تولید کرده‌اند که می‌تواند حرکات کاربر را تشخیص داده و با توجه به آن واکنش نشان دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تطبیق فناوری‌های جدید عصر اطلاعات با صنعت نساجی تاکنون با موفقیت های بسیاری همراه بوده است. در همین راستا محققان موسسه فناوری ماساچوست […]

محققان موسسه فناوری ام‌آی‌تی نوعی پارچه هوشمند تولید کرده‌اند که می‌تواند حرکات کاربر را تشخیص داده و با توجه به آن واکنش نشان دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تطبیق فناوری‌های جدید عصر اطلاعات با صنعت نساجی تاکنون با موفقیت های بسیاری همراه بوده است. در همین راستا محققان موسسه فناوری ماساچوست و برخی دیگر از پژوهشگران سوئدی به دنبالساخت یک پارچه هوشمند با قابلیت تشخیص حرکات کاربر هستند.

 پارچه رباتیک اومنی فایبر شامل یک کانال مرکزی توخالی برای عبور یک واسطه سیال است. هوای فشرده در این الیاف باعث ایجاد کشش و یا خم شدن میشود. بدین ترتیب این پارچه شبیه به یک ماهیچه مصنوعی عمل کرده و در لحظه بازخورد لمسی ارائه می دهد. البته ایده ساخت پارچه شبیه به ماهیچه‌های مصنوعی پیش از این نیز وجود داشته است. مزیت اصلی اومنی فایبر عدم نیاز به گرما برای تغییر شکل است. بدین ترتیب کاربرد آن افزایش خواهد داشت. علاوه بر آن گرم شدن پوست نیز به یک چالش تبدیل نخواهد شد.

از دیگر فواید ساخت پارچه هوشمند قیمت نسبتا ارزان با مواد ساده و بدون فرآیند بافت ظریف است. این تیم تحقیقاتی قصد دارد از این پارچه هوشمند در افراد مختلف مانند ورزشکاران برای کنترل الگوی تنفس طبیعی استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال