پژوهشگران معتقدند افراد فعال در فضای مجازی بیشتر دچار افسردگی می شوند

تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان می‌دهد افرادی که عکس های بیشتری در فضای مجازی منتشر می‌کنند نسبت به افراد دیگر بیشتر دچار افسردگی خواهند شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان مجارستانی در بررسی اخیر خود متوجه شدند ارسال عکس در فضای مجازی به طور روزانه میزان ابتلا به افسردگی در این افراد […]

تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان می‌دهد افرادی که عکس های بیشتری در فضای مجازی منتشر می‌کنند نسبت به افراد دیگر بیشتر دچار افسردگی خواهند شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان مجارستانی در بررسی اخیر خود متوجه شدند ارسال عکس در فضای مجازی به طور روزانه میزان ابتلا به افسردگی در این افراد را دو برابر خواهد کرد. این تحقیق از زمان آغاز کرونا که نشانه های افسردگی گزارش شده در میان افراد افزایش داشته است انجام گرفت. در این بین افرادی که در فضای مجازی عکس بیشتری منتشر می‌کنند بیش از دو برابر نسبت به دیگر افراد دچار افسردگی خواهند شد.

پژوهشگرانی از دانشگاه اتووش لوراند در مجارستان با بررسی میزان استفاده افراد از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یک آزمون سه مرحله ای آنلاین را به همراه پرسشنامه برای وضعیت سلامت روان طراحی کردند. در این بررسی طی موج اول و دوم همه گیری نشان داده شد که استفاده از رسانه های اجتماعی و انتشار عکس در فضای مجازی پیشرفت چشم گیری داشته که در موج سوم نیز بیشتر شده است. به گفته الکساندرا والریا متخصص ارتباط و رسانه از دانشگاه لوراند افرادیکه در دور اول همه گیری اقدام به اشتراک گذاری می کردند بیشتر از بقیه در معرض خطر افسردگی قرار داشتند.

والریا می گوید در دور دوم همه گیری میزان افسردگی به مقدار قابل توجهی افزایش داشته است. به طوری که  در دور سوم افرادی که اشتراک گذاری محتوا را انجام می دهند دچار اختلالات افسردگی و نشانه های آن شدند. در موج سوم این درصد بسیار افزایش داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال