محققان دستگاهی برای تبدیل امواج مغزی افراد فلج به جمله ساختند

محققان نوعی دستگاه جدید برای تبدیل امواج مغزی افراد دچار فلج کامل به جمله ساختند. این دستگاه با بررسی امواج مغزی بیمارانی که دچار ناتوانی در تکلم و فلج کامل هستند، آن ها را به جمله تبدیل می کند. به گزارش سرویسhttps://techna.news/ اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه ذهن خوانی دانشمندان قادر است امواج مغزی […]

محققان نوعی دستگاه جدید برای تبدیل امواج مغزی افراد دچار فلج کامل به جمله ساختند. این دستگاه با بررسی امواج مغزی بیمارانی که دچار ناتوانی در تکلم و فلج کامل هستند، آن ها را به جمله تبدیل می کند.

به گزارش سرویسhttps://techna.news/ اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه ذهن خوانی دانشمندان قادر است امواج مغزی افراد را رمز گشایی کرده و آن را به جمله تبدیل کند. به گفته متخصصان این دستگاه امکان برقراری ارتباط بین افراد ناتوان را بوجود می آورد. زیرا آنها نمی توانند بخاطر ابتلا به فلج کامل حرف بزنند یا بنویسند.

پیش از این نیز چنین دستگاهی توسط محققان توسعه یافته بود اما آنها تنها می توانستند ۵۰ کلمه را رمزگشایی کنند. همچنین تعداد واژگان آنها محدود بود. علاوه بر آن به تلاش زیاد برای بلند بیان کردن کلمات نیاز داشت که با توجه به فلج بودن افراد کار دشواری بود.

ادوارد چانگ بهمراه همکارانشن از دانشگاه کالیفرنیا دستگاه جدیدی ساخته است که امواج را به حروف تکی تبدیل می کند.بدبن ترتیب یک جمله کامل در لحظه بیان میشود. دستگاه جدید دارای دایره واژگان بیشتر است و در آزمایش های انجام گرفته توانست فعالیت مغزی داوطلبان را رمزگشایی کند.

در این آزمایش مشخص شد این دستگاه پتانسیل تولید جملات با روش مبتنی بر هجی کردن را داراست. میزان خطای آن نیز تنها ۸.۲۳ درصد است. این دستگاهها سیگنال های مغزی را از طریق تراشه های که در مغز کاشته میشود و یا الکترودهای که به بدن متصل می شوند، دریافت می کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال