محققان دستگاهی برای تصویربرداری از جریان خون ساختند

دستگاه تصویربرداری از جریان خون ابزاری است که می‌تواند در طول عمل جراحی به پزشکان کمک کند تا جریان خون در بافت را بررسی کرده و طبق آن جراحی را انجام دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان هلندی ابزاری برای نظارت بر جریان خون حین عمل جراحی توسعه داده‌اند. در طول […]

دستگاه تصویربرداری از جریان خون ابزاری است که می‌تواند در طول عمل جراحی به پزشکان کمک کند تا جریان خون در بافت را بررسی کرده و طبق آن جراحی را انجام دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان هلندی ابزاری برای نظارت بر جریان خون حین عمل جراحی توسعه داده‌اند. در طول جراحی جریان خون و کیفیت آن بسیار مهم است. در حال حاضر جراحان تنها می توانند حدس بزنند کیفیت جریان خون به چه گونه است. اما ابزار تصویربرداری کنونی میتواند کیفیت جریان خون را نشان دهد.

دکتر ویدو هیمن ، از دانشگاه خرونینگن سازنده این دستگاه است. این دستگاه بر مبنای فناوری لیزر توسعه داده شده و جراحان می توانند با کمک آن به جای نشانگرهای ذهنی به تصویر عینی و واقعی تکیه کنند.

آزمایش اولیه دستگاه PerfusiX -imaging روی بافت روده انجام گرفت. در بسیاری از جراحی ها به دلیل کیفیت پایین جریان خون بخیه ها به درستی بهبود نمی یابند. اما در حال حاضر با استفاده از تصاویر تهیه شده با دستگاه PerfusiX -imaging می توان در مکان مناسب بخیه زد تا از عوارض احتمالی و نشت آناستوموز جلوگیری شود. در مطالعات بالینی انجام گرفته نیز مشخص شد بر اساس تصاویر بدست آمده با این دستگاه می توان محل بخیه را به درستی تنظیم کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال