محققان راهی را برای مزه کردن نوشیدنی‎ها در اینترنت ایجاد کردند

مشاهده‎ی یک غذا یا نوشیدنی بر روی یک صفحه‎نمایش یقینا با مزه کردن آن کاملا متفاوت است، ولی ضرب‎المثلی وجود دارد که ما ابتدا باید با چشمانمان غذا بخوریم. با توجه به این صحبت، به نظر شما عالی نیست که می‎توانستید چیزی که روی صفحه می‎بینید را مزه کنید، نظیر غذایی که در یک ویدئو […]

مشاهده‎ی یک غذا یا نوشیدنی بر روی یک صفحه‎نمایش یقینا با مزه کردن آن کاملا متفاوت است، ولی ضرب‎المثلی وجود دارد که ما ابتدا باید با چشمانمان غذا بخوریم. با توجه به این صحبت، به نظر شما عالی نیست که می‎توانستید چیزی که روی صفحه می‎بینید را مزه کنید، نظیر غذایی که در یک ویدئو در یوتیوب مشاهده می‎کنید؟ جالب است بدانید شاید به زودی قادر به انجام چنین کاری باشید.

گروهی از محققان دانشگاه ملی سنگاپور، موفق به ابداع راهی شده‎اند که به علاقه‎مندان اجازه می‎دهد مزه‎ی یک لیموناد مجازی را بچشند (آن‎ها در حال حاضر دستاورد خود را با لیموناد به محک گذاشته‎اند و مشخص نیست که در آینده موفق به انجام چه کارهایی شوند). نحوه‎ی انجام این کار از طریق سیستمی از سنسورها و الکترودها است که اجازه می‎دهد رنگ و مزه‎ای که فرد از لیموناد انتظار دارد داخل یک لیوان آب شبیه‎سازی شود، با این هدف که این کار به کاربران اجازه خواهد داد تجربیات حسی را در اینترنت به اشتراک‎ بگذارند.

این کار در واقع یک لیوان آب را به لیموناد تبدیل نمی‎کند، ولی این الکترودها هستند که مزه‎ی این نوشیدنی را با استفاده از پالس‎های الکتریسیته در اختیار کاربر می‎گذارد و از طرف دیگر ال‎ای‎دی‎ها کمک به تولید رنگ نوشیدنی می‎کنند.

این روش به نظر بسیار مبتکرانه و جدید می‎آید و در حال حاضر این تیم در حال کار بر روی قابلیت‎های دیگر نظیر ایجاد یک نوشیدنی مخلوط مجازی با مزه، بو و ظاهر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال