به گفته‌ی پژوهشگران Reset Factory دستگاه‌های اندرویدی ناقص انجام می‌شود

بر اساس گفته‌ی تعدادی از پژوهشگران دانشگاه Cambridge، بخش ریست فکتوری دستگاه‌های اندرویدی آن طوری که باید به درستی کار نمی‌کند و دارای نقایصی می‌باشد. به گفته‌ی این پژوهشگران، حدود 500 تا 630 میلیون از دستگاه‌های اندرویدی موجود در بازار به درستی اطلاعات را از حافظه‌ی داخلی دستگاه یا مموری کارت SD پاک نمی‌کنند. این تیم […]

بر اساس گفته‌ی تعدادی از پژوهشگران دانشگاه Cambridge، بخش ریست فکتوری دستگاه‌های اندرویدی آن طوری که باید به درستی کار نمی‌کند و دارای نقایصی می‌باشد. به گفته‌ی این پژوهشگران، حدود 500 تا 630 میلیون از دستگاه‌های اندرویدی موجود در بازار به درستی اطلاعات را از حافظه‌ی داخلی دستگاه یا مموری کارت SD پاک نمی‌کنند. این تیم تحقیقات خود را بر روی 21 دستگاه اندرویدی انجام داده است. این دستگاه‌ها از پنج سازنده‌ی متفاوت بوده و نسخه‌های مختلفی از سیستم عامل اندروید را اجرا می‌کرده‌اند. این نسخه‌ها شامل نسخه‌های 2.3 تا 4.3 بوده است. در هنگام انجام این آزمایشات این تیم موفق شده تا مقداری از اطلاعات پاک شده را دوباره بازگرداند.

اطلاعاتی که این تیم موفق به کسب آن شده شامل دفترچه مخاطبان، فایل‌های ویدیویی و تصویری، پیغام‌ها و ایمیل‌ها و همچنین پسوورد‌های استفاده شده در برنامه‌های شخص ثالث نظیر واتس اپ و فیسبوک بوده است. آن‌ها در 80 درصد از گوشی‌های تست شده موفق شدند تا کد اصلی برای دسترسی به اکانت گوگل فرد را نیز پیدا کنند. به گفته‌ی این محققان علت‌های زیادی برای این امر وجود دارد اما اصلی‌ترین علت آن‌ها کم کاری سازندگان گوشی‌های هوشمند و قرار ندادن نرم افزاری مناسب برای کامل پاک شدن اطلاعات فرد بعد از ریست فکتوری می‌باشد.

فعلا مشخص نیست که عکس العمل سازندگان گوشی‌های هوشمند و مهم‌تر از همه گوگل در مورد این مسئله چیست. به هر حال اگر می‌خواهید مطمئن شوید که اطلاعات شما هیچ وقت به دست کسی نیفتد می‌توانید از برنامه‌های مدیریت رمز عبور استفاده کنید یا این که با چکس به جان گوشی خود افتاده و آن را نابود کنید! به هر حال گزینه‌ی اول برای کسی که خواهان فروش گوشی خود است بسیار مناسب‌تر می‌باشد!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال