محققان دورترین کهکشان جهان را کشف کردند!

دنیای نجوم، کهکشان‌ها و سیاره‌های خارج از کره‌ی زمین به قدری بزرگ است که هر چه بیشتر به آنها فکر کنیم و در مورد آنها تحقیق کنیم، جلوتر می‌رویم و حالا شاید بسیاری از محققان معتقد باشند که این جهان، بی‌پایان است. به تازگی، تیمی از از محققان با رهبری فضانوردانی از دانشگاه تحقیقات Yale و […]

دنیای نجوم، کهکشان‌ها و سیاره‌های خارج از کره‌ی زمین به قدری بزرگ است که هر چه بیشتر به آنها فکر کنیم و در مورد آنها تحقیق کنیم، جلوتر می‌رویم و حالا شاید بسیاری از محققان معتقد باشند که این جهان، بی‌پایان است.

به تازگی، تیمی از از محققان با رهبری فضانوردانی از دانشگاه تحقیقات Yale و Santa Cruz دانشگاه کالیفرنیا، توانسته‌اند دورترین کهکشانی را که تا به امروز بشر توانسته آن را مشاهده نماید، کشف کند. نام این کهکشان که در حال حاضر با اسم رمز EGS-zs8-1 شناخته می‌شود به اندازه‌ی مضحکی با کره‌ زمین فاصله دارد و فاصله‌ی آن، بیش از 13 میلیارد سال است. اگر بخواهیم با دید دیگری به موضوع نگاه کنیم، از دیدگاه محققان و دانشمندان، عمر جهان در حدود 13.8 میلیارد سال می‌باشد و معنای این موضوع، این است که این کهکشان، ستاره‌ها را زمانی به دور خود جمع کرده که عمر جهان، 5 درصد میزان فعلی بوده، یعنی احتمالا 670 سال پس از رخ دادن انفجار بزرگ “Big Bang”.

یکی از فضانوردان دانشگاه Yale، آقای Pascal Oesch در این مورد اعلام داشته که این کهکشان، 15 درصد بزرگتر از کهکشان راه‌شیری می‌باشد اما برای جمع‌آوری کردن ستارگان به اطرافش، تنها 670 سال وقت داشته و این، میزان بسیار کمی است. لازم به ذکر است که این اطلاعات توسط مجله‌ی اخترشناسی “Astrophysical Journal Letters” و در تاریخ 5 می منتشر شده است. اخترشناسان ابتدا کهکشان EGS-zs8-1 را به وسیله‌ی تلسکوپ قدرتمند Hubble Space مشاهده کرده و پس از آن، نتایج به دست آمده را با توسط تلسکوپ‌های 10 متری مرکز W. M. Keck Observatory شرکت MOSFIRE تایید کردند. البته تایید وجود چنین کهکشان، کار سختی نبوده و مشخص شده که کهکشان EGS-zs8-1، در میان پرنورتین عناصر جهان قرار گرفته است.

محققان قصد دارند تا در مورد این کهکشان و چگونگی شکل گرفتن و کمک کردن آن به جهان، مطالعات بیشتری را انجام دهند اما اینکار زودتر از سال 2018 اتفاق نخواهد افتاد. دلیل آن نیزز واضح است، تلسکوپ James Webb، تلسکوپ قدرتمندی که ساخت آن تا سال 2018 به پایان رسیده و به کمک آن، به سادگی می‌توان فاصله‌ی میان کره‌ی زمین و این کهکشان جدید را مشخص نمود. آقای Garth Illingworth از دانشگاه Santa Cruz نیز در بیانیه‌ای اعلام نموده که تلسکوپ James Webb Space، می‌تواند اندازه‌ی این کهکشان را به صورت دقیقی مشخص و تصویری واضح‌تر از این کهکشان را در اختیارمان قرار دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال