محققان شواهدی از قدیمی‌ترین جنگ میان انسان‌ها پیدا کرده‌اند

اطلاعاتی که ما در مورد انسان‌ها و جنگ‌های آنان در گذشته در دست داریم، محدود بوده و شاید نتوان نشانه‌های درستی از آنها را پیدا نمود. اما حالا اطلاعات جدیدی که منتشر شده، نشان می‌دهد که آخرین جنگ میان انسان‌ها که محققین موفق به پیدا کردن نشانه‌های آن شده‌اند، 10,000 سال پیش و مربوط به […]

اطلاعاتی که ما در مورد انسان‌ها و جنگ‌های آنان در گذشته در دست داریم، محدود بوده و شاید نتوان نشانه‌های درستی از آنها را پیدا نمود. اما حالا اطلاعات جدیدی که منتشر شده، نشان می‌دهد که آخرین جنگ میان انسان‌ها که محققین موفق به پیدا کردن نشانه‌های آن شده‌اند، 10,000 سال پیش و مربوط به نبردهای کشور کنیا بوده است. در جدیدترین آثار یافت‌شده، بقایای 27 انسان در فاصله‌ی 20 مایلی از دریاچه‌ی تورکانا پیدا شده که همین موضوع، امید محققین برای جستجو کردن گذشته‌ی این منطقه را بسیار افزایش داده است. آنها حتی احتمال می‌دهند که بسیاری از ابزارها و وسایل جنگی سنگی نیز در این مناطق رایج بوده است.

اینطور که شواهد پیدا شده نشان می‌دهند، کشت و کشتاری که در این مناطق انجام گرفته بسیار بی‌رحمانه و احتمالا با قصد قبلی بوده است. همچنین در این کشتار احتمالا از سنگ، شمشیر، تیر و کمان و قلاب‌سنگ استفاده شده باشد. یکی از جمجمه‌هایی که در این منطقه یافت شده، آثاری از ضربات سنگین را بر روی خود دارد و یا اسکلتی که مربوط به یک فرد با دستانی بسته بوده است، همه و همه از خشن بودن آن جنگ خبر می‌دهند.

به هر حال اسکلت‌های یافت‌شده نشان می‌دهد که از این 27 نفر، 21 تن از آنها بزرگسال بوده و 6 نفر آنها نیز کودک بوده‌اند. در مورد اینکه آیا نوجوانانی که در آن جنگ وجود داشته باشند نیز اطلاعاتی در دست نیست چرا که احتمال فرار آنها و یا به بردگی رفتن آنها نیز وجود داشته است. اما چیزی که سبب شگفت‌زده کردن محققین شده، این است که این جنگ در قبیله‌ای که احتمالا خود از شکارچیان بوده‌اند، رخ داده و به همین جهت، سوالاتی که برای آنها پیش می‌آید که شاید هیچ‌گاه نتوان برای آنها پاسخی مناسب پیدا نمود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال