سرانجام دانشمندان موفق به یافتن یخ‌های آب در جایی غیر از زمین شدند!

آژانس فضایی اروپا در خبری رسمی اعلام کرد که موفق به پیدا کردن یخ‌های آب در جایی غیر از زمین و در سطح دنباله دار چوریوموف-گراسیمنکو (به اختصار Comet 67P) شده است. اینطور که دانشمندان اعلام کرده‌اند برخی از بخش‌های این دنباله‌دار پوشیده از یخ‌های آب است و برخی دیگر از این بخش‌ها مقدار کمتری آب […]

آژانس فضایی اروپا در خبری رسمی اعلام کرد که موفق به پیدا کردن یخ‌های آب در جایی غیر از زمین و در سطح دنباله دار چوریوموف-گراسیمنکو (به اختصار Comet 67P) شده است. اینطور که دانشمندان اعلام کرده‌اند برخی از بخش‌های این دنباله‌دار پوشیده از یخ‌های آب است و برخی دیگر از این بخش‌ها مقدار کمتری آب را در خود دارند و این در حالیست که کاوشگر Rosetta از سال 2014 ماموریت خود را برای جمع‌آوری اطلاعات از سطح این دنباله‌دار آغاز نموده است.

اصلی‌ترین گازی که در سطح Comet 67P یافت می‌شود، بخار آب است اما معنای آن، این نیست که این یخ‌ها همان آب هستند. بر اساس اطلاعاتی که محققین منتشر کرده‌اند نیز این یخ‌ها بیشتر از پوسته این دنباله‌دار نشات می‌گیرند. خوشبختانه کاوشگر Rosetta که در سال 2004 به فضا فرستاده شده، تجهیزات پیشرفته‌ای داشته و هم‌اکنون محققین در حال بررسی سطح این دنباله‌دار به کمک ابزار VIRTIS که از لیزرهای اینفرارد استفاده می‌کند، می‌باشند.

Researchers find water ice on comet 67P’s surface 2

از طرف دیگر دانشمندان در آژانس فضایی اورپا مدعی شده‌اند که مناطق بسیار تاریخ و سیاهی که در سطح این سیاره وجود دارد، همگی نشان‌دهنده مواد آلی هستند و این یعنی سطح این دنباله‌دار پر از مواد مختلف است. آزمایش‌های مختلف و بررسی‌های متعددی که در مناطق مختلف این دنباله‌دار از ماه سپتامبر و نوامبر سال 2014 انجام شدند نیز وجود یخ‌های آب را تایید می‌نمایند.

حتی برخی از یافته‌ها نشان می‌دهد که تنها یک نوع یخ در این دنباله‌دار وجود نداشته و یک مدل جدید با ضخمات 2 میلی‌متر نیز یافت شده است که می‌تواند مواد دیگری را در خود داشته باشد.

به هر حال، آیا تصور می‌کنید که محققین می‌توانند آب را در جایی غیر از زمین پیدا کنند؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال