پژوهشگران به کاهش ریسک سکته قلبی با مصرف مکمل ویتامین دی پی بردند

پیش از این تحقیقات زیادی در رابطه با استفاده از مکمل های ویتامین دی و ارتباط آن با کاهش بیماری های قلبی انجام شده بود. اکنون محققان در یک مطالعه جدید اعلام کردن استفاده از این مکمل ها می تواند تا ۱ح درصد از ریسک سکته قلبی بکاهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

پیش از این تحقیقات زیادی در رابطه با استفاده از مکمل های ویتامین دی و ارتباط آن با کاهش بیماری های قلبی انجام شده بود. اکنون محققان در یک مطالعه جدید اعلام کردن استفاده از این مکمل ها می تواند تا ۱ح درصد از ریسک سکته قلبی بکاهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه همه گیری تحقیقات پزشکی QIMR Berghofer در استرالیا در مطالعه ای جدید اعلام کردند استفاده از مکمل های حاوی ویتامین دی تا ۱۹ درصد ریسک سکته قلبی را کاهش می دهد. این مطالعه دومین مطالعه گسترده در این زمینه محسوب میشود. در این تحقیق از ۲۱.۳۰۲ نفر در بازه سنی ۶۰ تا ۸۴ سال به مدت ۵ سال استفاده شد. گروهی ازاین افراد مکمل دریافت کرده و گروهی دیگر دارونما استفاده کردند. در این میان ۶ درصد از افراد دریافت کننده مکمل درگیر مشکلات جدی قلبی عروقی شدند. در حالی که در گروه دیگر این عدد به ۶.۶ درصد رسید.

در حالت کلی نرخ حملات قلبی یا سکته در افراد دریافت کننده مکمل ۱۹ درصد کمتر بود. به گفته محققان این دو گروه در زمینه سکته مغزی تفاوتی با یکدیگر نداشتند. طبق نتایج این تحقیق اثربخشی دریافت این مکمل نسبت به مصرف قرص استاتین و یا دیگر داروهای قلبی بیشتر است. البته این موضوع باید مورد پژوهش های بیشتری قرار بگیرد. البته افراد دارای بیماری های قلبی نباید این مکمل ها را بدون مشورت پزشک مصرف کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال