محققان از کشف یک لکه خورشیدی عظیم رو به زمین خبر دادند که احتمال انفجار آن زیاد است

لکه خورشیدی عظیم که به سمت زمین قرار دارد حدود ۹ هزار و ۸۰۰ کیلومتر عرض داشته و هر لحظه می تواند فوران کند. طبق گفته محققان این لکه عظیم خورشیدی که اخیراً مشاهده شده است در صورت فوران می‌تواند به طوفان های مغناطیسی در زمین منجر شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

لکه خورشیدی عظیم که به سمت زمین قرار دارد حدود ۹ هزار و ۸۰۰ کیلومتر عرض داشته و هر لحظه می تواند فوران کند. طبق گفته محققان این لکه عظیم خورشیدی که اخیراً مشاهده شده است در صورت فوران می‌تواند به طوفان های مغناطیسی در زمین منجر شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لکه های خورشیدی یا همان خال های تیره روی سطح خورشید در صورت فوران به سمت زمین طوفان های مغناطیسی ایجاد خواهند کرد. این لکه جدید نیز به صورتی است که هر لحظه ممکن است فوران کند. هنوز محققان نحوه گسترش و بزرگ شدن این لکه را نمی دانند. ولی احتمال میدهند در صورت انفجار به شراره های خورشیدی خطرناک نوع M تبدیل شوند. به طوری که در اثر انفجار های پر انرژی در طول چندین ساعت می‌توانند باعث نابودی میدان مغناطیسی زمین شوند.

 علاوه بر آن این انفجارها اختلال در سیستم ناوبری رادار و جی پی اس را نیز به دنبال دارند. در صورت ضعیف بودن این انفجار های پر انرژی نیز در نهایت شفق های قطبی با شدت بیشتر ایجاد می شوند. البته ممکن است لکه خورشیدی اخیر در زمان فوران دیگر رو به زمین نباشد. بدین ترتیب انرژی ایجاد شده در اثر انفجار در فضا پراکنده شده و دیگر خطری زمین را تهدید نمی کند. یکی از نکات مهم این لکه جدید رشد و تغییر مداوم است. به همین دلیل باعث عدم اطمینان اخترشناسان از رخدادهای آینده شده است. در صورتی که یک لکه خورشیدی به سمت زمین باشد در حالت فوران شعله های انفجار آن تنها در چند دقیقه به جو زمین می رسد که به دنبال آن اثرات مخرب ایجاد خواهد شد.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال