محققان کابوس های شبانه را به عنوان نشانه های اولیه پارکینسون طبقه بندی کرده اند

به گفته محققان دیدن کابوس می تواند یکی از نشانه های اولیه شروع بیماری پارکینسون باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه بیرمنگام در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند مردان مسنی که کابوس های شبانه مکرر را تجربه می‌کنند نسبت به دیگر افراد تا ۳ برابر بیشتر احتمال ابتلا به پارکینسون […]

به گفته محققان دیدن کابوس می تواند یکی از نشانه های اولیه شروع بیماری پارکینسون باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه بیرمنگام در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند مردان مسنی که کابوس های شبانه مکرر را تجربه می‌کنند نسبت به دیگر افراد تا ۳ برابر بیشتر احتمال ابتلا به پارکینسون را خواهند داشت. این محققان امیدوارند بتوانند با استفاده از یافته های خود غربالگری جدیدی را برای اینگونه بیماران فراهم کنند.

 از طرفی افراد مبتلا به بیماری عصبی ویرانگر همیشه مستعد کابوس هستند. پیش از این هرگز این علامت هشدار در مطالعات مورد استفاده قرار نگرفته بود. دکتر آبیدمی اوتایکو یکی از محققان این مطالعه می گوید: تشخیص زودهنگام پارکینسون بسیار مفید است. اما برای شناسایی شاخص های خطر آزمایش های بیمارستانی گران قیمت نیاز خواهد بود. در صورت تحقیقات بیشتر در این زمینه و همچنین شناسایی اهمیت کابوس ها می توان از افراد مسن خواست تا به دنبال موضوع مشاوره پزشکی باشند.

 در این مطالعه ها از داده های ۳۸۱۸ شرکت کننده استفاده شد که در ۱۲ سال تحت بررسی قرار گرفته بودند. پس از تجزیه و تحلیل داده ها آنها نظرسنجی هایی را در مورد کیفیت خواب تکمیل کردند. محققان در این دوره پیگیر افرادی که دچار کابوس بودند، شدند. به گفته آنها احتمال ابتلا به این بیماری در افرادی که دچار کابوس های شبانه مکرر هستند دو برابر بیشتر از کسانی است که کابوس را تجربه نمی کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال