محققان با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی یک پیانو کاغذی ساختند

با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی و همچنین فناوری NFC یک پیانو کاغذی ساخته شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با استفاده از مدارهای چاپ شده به صورت سه بعدی، کاغذ معمولی و با استفاده از فناوری NFC توانستند این صفحه کلید پیانو را بسازند که صدای آن از تلفن […]

با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی و همچنین فناوری NFC یک پیانو کاغذی ساخته شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با استفاده از مدارهای چاپ شده به صورت سه بعدی، کاغذ معمولی و با استفاده از فناوری NFC توانستند این صفحه کلید پیانو را بسازند که صدای آن از تلفن هوشمند نواخته شود. NFC در تلفن هوشمند نوعی فناوری ارتباطی میدان نزدیک است که می‌توان از آن در مواردی مانند پرداختهای بدون تماس و ورودی های ایمن برای اشتراک گذاری داده ها بین دو دستگاه استفاده کرد.

این ارتباط می تواند در فاصله ۴ سانتی متر یا کمتر یک مجموعه پروتکل ارتباطی بین دو دستگاه الکترونیکی برقرار کند. در واقع ان اف سی یک اتصال کم سرعت است که از آن می‌توان برای به کارگیری اتصالات بی سیم با توان بیشتر استفاده کرد. از آنجایی که از این فناوری در سیستم پرداخت بدون تماس استفاده می شود میتوان از آن مانند کارت اعتباری و یا کارتهای هوشمند و یا کلید های کارتی استفاده کرد.

شرکت فناوری پریلونیک توانست با کمک این فناوری و ترکیب مدارهای چاپی سه بعدی یک پیانو کاغذی تولید کند. این شرکت فعالیت خود را با هدف توسعه و تولید ماژول الکترونیکی چاپی و انعطاف پذیر برای استفاده در نمایشگر ها و حسگر ها آغاز کرده بود. اکنون این شرکت با استفاده از ترکیب فناوری‌هایی مانند مدارهای چاپی و NFC توانست از کاغذ تعاملی و گوشی هوشمند برای نواختن استفاده کند. ابتدا یک صفحه کلید ساده روی یک صفحه کاغذ با کمک چاپگر لیزری چاپ شد. سپس با چاپ سه بعدی کربن رسانا در پشت آن و ساخت یک طرح مدار ساده روی یک ورق جداگانه تراشه NFC نیز به قسمت پایین صفحه متصل شد.

برای استفاده از این صفحه کلید چاپ شده باید از گوشی هوشمند و اجرای یک اپلیکیشن در کنار آن استفاده شود. با قرار گیری این دو در کنار هم و قابلیت NFC روی تراشه میتوان همزمان با فشار دادن کلید روی کاغذ صدای آن را از تلفن همراه شنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال