پژوهشگران نوعی فیبر با قابلیت کنترل حرکت عضلات بدن ساختند

فیبر ساخته شده توسط پژوهشگران می‌تواند به عنوان یک اندام مصنوعی جایگزین عضلات بدن شود. علاوه بر آن این ماده قابلیت کنترل حرکت عضلات را نیز خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر محرک هایی که بتوانند حرکات عضلات بدن را کنترل کنند بسیار مورد توجه هستند. نوآوری هایی […]

فیبر ساخته شده توسط پژوهشگران می‌تواند به عنوان یک اندام مصنوعی جایگزین عضلات بدن شود. علاوه بر آن این ماده قابلیت کنترل حرکت عضلات را نیز خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر محرک هایی که بتوانند حرکات عضلات بدن را کنترل کنند بسیار مورد توجه هستند. نوآوری هایی نیز در زمینه فناوری هایی مانند رباتیک و اندام های مصنوعی ایجاد شده است که به دلیل استفاده از مواد گران قیمت و فرایندهای پیچیده، تولید آنها با مشکل مواجه است. به همین‌دلیل پژوهشگران دانشگاه تگزاس در آستین و دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا تلاش کردند تا از نوعی فیبر جدید برای ایجاد محرک عضلانی استفاده کنند.

 از مهمترین مزیت این ماده ساخت و بازیافت آن است که شبیه به عضله بوده و بسیار ساده است. این گروه پژوهشی در پروژه جدید خود توانستند فیبری کارآمدتر و انعطاف‌پذیرتر با قابلیت تحمل فشار بیشتر تولید کنند. از مهمترین استفاده این فیبر حوزه پزشکی و رباتیک خواهد بود. مانیش کومار از پژوهشگران این پروژه می گوید: با استفاده از این فیبر دیگر نیاز به موتور مکانیکی نخواهد بود. زیرا فیبر جدید قادر است به محرک ها پاسخ دهد و علاوه بر آن به بازیابی قدرت عضلات کمک می کند. به عنوان مثال بازوی رباتیک ساخته شده از این فیبر می تواند برای افراد دارای بازوهای ضعیف کمک کننده باشد و حرکت و قدرت آنها را بازیابی کند. از دیگر کاربردهای بالقوه فیبر جدید میتوان به نوعی بانداژ اشاره کرد که به صورت خودکار بسته می شود و در جراحی ها مورد استفاده خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال