محققان یک اتاق عمل سیار ابداع کردند

شرکت وابسته به موسسه فناوری ماساچوست نوعی اتاق عمل سیار با نام SurgieField توسعه داده که قابل حمل بوده و می تواند به راحتی روی بدن بیمار نصب شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در بسیاری موارد به دلیل شرایط اضطراری مانند جنگ و یا محل وقوع فاجعه پزشکان مجبور به انجام […]

شرکت وابسته به موسسه فناوری ماساچوست نوعی اتاق عمل سیار با نام SurgieField توسعه داده که قابل حمل بوده و می تواند به راحتی روی بدن بیمار نصب شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در بسیاری موارد به دلیل شرایط اضطراری مانند جنگ و یا محل وقوع فاجعه پزشکان مجبور به انجام اعمال جراحی اگدر خارج از اتاق عمل هستند. به همین دلیل سیستم جدید می تواند یک اتاق عمل کوچک و قابل حمل را در اختیار پزشکان قرار دهد.

شرکت سرجی باکس این اتاق عمل سیار را طراحی و تولید کرده است.‌این ابزار شامل یک حباب پلاستیکی یکبار مصرف از نوع شفاف است که

در آن ماژول کنترل هوشمند بهمراه پمپ هوا و یک باتری قابل شارژ از نوع لیتیوم یونی قرار دارد. این سه بخش به راحتی درون یک کوله پشتی قرار می‌گیرد و تنها در عرض چند دقیقه نیز سرهم بندی خواهد شد.

در زمان استفاده حباب پلاستیک استریل روی بیمار قرار گرفته و آبه های پایینی روی پوست بدن بیمار محکم میشود. ماژول کنترل هوشمند نیز از طریق دو شیلنگ باعث حفظ جریان هوا درون حباب میشود. هوای درون نیز با کمک یک فیلتر تصفیه خواهد شد. جراح از طریق دو حفره مخصوص قرارگیری دست ها می تواند عمل جراحی را انجام دهد. پس از عمل جراحی نیز این پلاستیک یکبار مصرف دور انداخته شده و بقیه لوازم مجدد بسته بندی میشود.

طی یک برنامه آزمایشی ۵۰ عدد از این سیستم به اوکراین ارسال شد و گزارش های ارسالی نشان می دهد سرجی فیلد توانسته جان ۳۱ بیمار را نجات دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال