محققان آزمایش خون جدیدی را برای شناسایی بیماری آلزایمر ابداع کردند

محققان بریتانیایی موفق شدند از یک آزمایش خون ساده برای شناسایی بیماری آلزایمر استفاده کنند. وجود یک نشانگر زیستی در پلاسما امکان شناسایی بیماری آلزایمر از نوع ارثی و نادر را پیش از ظاهر شدن علائم را بوجود می آورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از آنجاییکه شناسایی بیماری آلزایمر بصورت زودهنگام […]

محققان بریتانیایی موفق شدند از یک آزمایش خون ساده برای شناسایی بیماری آلزایمر استفاده کنند. وجود یک نشانگر زیستی در پلاسما امکان شناسایی بیماری آلزایمر از نوع ارثی و نادر را پیش از ظاهر شدن علائم را بوجود می آورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از آنجاییکه شناسایی بیماری آلزایمر بصورت زودهنگام می تواند بسیار حیاتی باشد، به همین دلیل محققان به دنبال پیش بینی آن از طریق روش های جدید هستند.

محققان اروپایی با هدف تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر به نتایج امیدوارکننده ای دست پیدا کرده اند. البته روش ابداعی آنها برای تمامی طیف های این بیماری نبوده و تنها یکی از انواع آن را پیش بینی خواهد کرد.

نوع ارثی بیماری آلزایمر یکی از انواع آن به شمار می رود که در اثر جهش یک یا چند زن خاص در فرد ایجاد می شود. البته این نوع خاص تنها کمتر از یک درصد از موارد کل را تشکیل می دهد. در این نوع از زوال عقل علتئم بیماری بسیار زودتر از انواع دیگر ظاهر می شوند.

بیماری آلزایمر ژنتیکی زودرس در حال حاضر دارای سه جهش تک ژنی است. به عنوان مثال در صورت ابتلای یکی از والدین به این بیماری، به احتمال ۵۰ درصد فرزند نیز به آن دچار خواهد شد. از طرفی برای تشخیص زودهنگام آن نیز به آزمایش های ژنتیکی خاص نیاز است که هزینه بسیار بالایی دارد. بنابراین افرادی که والدین بیمار داشته اند ممکن است منتظر بمانند تا زمانی که علایم این بیماری در آنها ظهور کند. اما روش پیشنهادی محققان بریتانیایی یک آزمایش خون ساده است که می تواند این بیماری را ده ها سال زودتر از شروع علائم تشخیص دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال