محققان پوست الکترونیکی جدید با حس لامسه تولید کردند

پوست الکترونیکی جدید محققان با برقراری ارتباط با مغز می تواند به افراد قطع عضو شده کمک کند تا از طریق اندام های مصنوعی حس لامسه داشته باشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه استنفورد پوست الکترونیکی جدیدی توسعه داده اند که در آن حسگرهای دما، فشار و گرفتگی عضلات وجود […]

پوست الکترونیکی جدید محققان با برقراری ارتباط با مغز می تواند به افراد قطع عضو شده کمک کند تا از طریق اندام های مصنوعی حس لامسه داشته باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه استنفورد پوست الکترونیکی جدیدی توسعه داده اند که در آن حسگرهای دما، فشار و گرفتگی عضلات وجود دارد و می توان آن را به سیگنال تبدیل کرده و به مغز ارسال کند.

از آنجا که فرکانس سیگنال ها با یکدیگر متفاوت است بنابراین حس اجسام با نرمی متفاوت، دست دادن و گرمی و سردی تشخیص داده خواهد شد.

ژان بائو از نویسندگان این مطالعه در مورد این فناوری گفته است پوست الکترونیکی جدید می تواند در درک احساسات و اشیا در زمان استفاده از اندام رباتیک و به صورت ریموت مورد استفاده قرار بگیرد.

آزمایش این فناوری روی موش ها انجام شد و مشخص شد که پوست الکترونیکی قادر است همانند حیوانات و انسان ها سطوح مختلف فشار را تشخیص دهد.

در نمونه اولیه این پوست جدید به ضخامت یک تکه کاغذ تمام ویژگی های الکترونیکی و مکانیکی پوست مشابه پوست انسان به شکلی نرم و بادوام وجود دارد.

پروفسور بائو در مورد این فناوری و مشکلات مربوط به آن گفته است: از مدت ها پیش تاکنون روی پوست الکترونیکی یکپارچه کار کرده ایم. در این پروژه یافتن مکانیسم های شبیه سازی توانایی های حسی مانند پوست انسان چندان مشکل نبوده است بلکه توسعه آنها با موادی شبیه به پوست انسان است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال