محققان برای پرورش بافت مصنوعی استخوان روش جدیدی را ابداع کردند

پژوهشگران برای پرورش سلول های استخوانی در آزمایشگاه از مواد جدیدی استفاده کردند که می تواند بافت استخوانی جدید تولید کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران کانادایی با هدف بازسازی استخوان های آسیب دیده از طریق بافت مصنوعی روی مواد جدیدی متمرکز شدند. تاکنون بارها برای ساخت یک جایگزین مصنوعی در […]

پژوهشگران برای پرورش سلول های استخوانی در آزمایشگاه از مواد جدیدی استفاده کردند که می تواند بافت استخوانی جدید تولید کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران کانادایی با هدف بازسازی استخوان های آسیب دیده از طریق بافت مصنوعی روی مواد جدیدی متمرکز شدند. تاکنون بارها برای ساخت یک جایگزین مصنوعی در بافت استخوان پژوهش‌های انجام گرفته است. به طوری که طی ۳۰ سال اخیر پیشرفت های زیادی برای مهندسی بافت استخوان و پرورش سلولهای استخوانی در آزمایشگاه انجام شد.

مواد جدید ساخته شده توسط پژوهشگران دانشگاه مک گیل کانادا موسوم به چهارچوب سلولی می‌تواند با انتقال به ساختار بدن استخوان های آسیب دیده را ترمیم کند. در یک استخوان شبکه‌ای از منافذ به هم پیوسته کوچک و بزرگ وجود دارد که با پخش کردن سلول ها و مواد مغذی باعث ایجاد بافت استخوانی می شود.

این محققان ماده ای به نام اکسید گرافین را با هدف تغییر ساختار داخلی استفاده می‌کنند تا بتوانند فرآیند بازسازی بافت استخوانی را افزایش دهند. از اکسید گرافین در الکترونیک، نور شناسی و شیمی و زیست شناسی استفاده می شود. این ماده ترکیب فوق نازک و بسیار قوی است که به دلیل ویژگی منحصر به فرد خود با قرار گیری روی سلول های بنیادی به سول‌های استخوان‌ساز به نام استئوبلاست تبدیل می‌شوند.

مارتا سروتی پژوهشگر ارشد این تحقیق در مورد آن گفته است: در این پروژه از سلول های بنیادی مغز استخوان موش استفاده شد و زمانی که آن را در چارچوب متخلخل استفاده کردیم شاهد تکثیر سلول ها و پخش شدن آن درون شبکه منافذ بودیم. این محققان امیدوارند بتوانند از این روش جدید در بازسازی بافت استخوان انسان نیز استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال