محققان تکنیک جدیدی برای چاپ مدار روی سطوح منحنی ابداع کردند

با تکنیک جدید محققان امکان چاپ مدارها روی سطوح منحنی به صورت سه بعدی بوجود می آید. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجود پیشرفت های ایجاد شده در زمینه چاپ الکترونیک، چاپ روی سطوح منحنی همچنان با چالش هایی مواجه است. تکنیک جدید می تواند تا حدودی این مشکل را برطرف […]

با تکنیک جدید محققان امکان چاپ مدارها روی سطوح منحنی به صورت سه بعدی بوجود می آید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجود پیشرفت های ایجاد شده در زمینه چاپ الکترونیک، چاپ روی سطوح منحنی همچنان با چالش هایی مواجه است. تکنیک جدید می تواند تا حدودی این مشکل را برطرف کرده و امکان استفاده از دستگاههای جدید را نیز بوجود می آورد.

تکنیک جدید توسط محققان دانشگاه ایالتی نورث کارولینا ابداع شد. با کمک این تکنیک دو مشکل اساس در چاپ روی سطوح منحنی بصورت سه بعدی برطرف می‌شود. در حال حاضر جوهرهای رسانای مورد استفاده بدلیل ایجاد اختلال در رسانایی باید در یک مرحله اضافه حذف شوند. همچنین مدارها تنها امکان چاپ روی سطوح صاف را دارند.

اما با تکنیک جدید یک قالب دارای الگوی میکروکانال مورد استفاده قرار میگیرد. این الگو می تواند یک غشای الاستومری نازک ایجاد کند که الگوی مدنظر مجددا باز تولید میشود. این غشا دوباره روی سطح منحنی این بار به سمت پایین تکرار میشود. درون این غشا از یک محلول حاوی نانوسیم های نقره و اتانول پر خواهد شد.

پس از خشک شدن محلول غشا برداشته میشود که در نهایت یک مدار نانوسیم نقره مطابق با خطوط سطح باقی خواهد ماند. محققان در آزمایش این روش یک لنز تماسی تولید کردند که از آن برای اندازه گیری فشار داخل چشم استفاده میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال