محققان روش جدیدی برای آب دریا به هیدروژن سبز ابداع کردند

محققان استرالیایی موفق شدند با استفاده از روشی جدید بطور مستقیم آب دریا را به هیدروژن پاک تبدیل کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هنوز امکان استفاده از هیدروژن سبز به عنوان سوخت در خودروهای برقی وجود ندارد. از طرفی افرادی مانند ایران ماسک ایده استفاده از هیدروژن را ایده ای به […]

محققان استرالیایی موفق شدند با استفاده از روشی جدید بطور مستقیم آب دریا را به هیدروژن پاک تبدیل کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هنوز امکان استفاده از هیدروژن سبز به عنوان سوخت در خودروهای برقی وجود ندارد. از طرفی افرادی مانند ایران ماسک ایده استفاده از هیدروژن را ایده ای به شدت احمقانه می دانند. اما گروه BMW قصد دارد روی این سوخت جدید سرمایه گذاری کند.

طبق گزارش هیئت بین دولتی تغییر اقلیم در سال ۲۰۲۱ از تمامی دانشمندان و مهندسان خواسته شده است تا توسعه انرژی های تجدیدپذیر را افزایش دهند. این هیئت که هر ساله گزارشی در مورد مخاطرات تغییرات اب و هوایی با توجه به فعالیت های انسانی منتشر می کند، پیامدهای بالقوه ان و همچنین گزینه های مربوط به کاهش عواقب را نیز اعلام می کند.

به همین دلیل گروهی از دانشمندان استرالیایی در روسی جدید با هزینه کم موفق شدند از آب دریا به طور مستقیم هیدروژن تولید کنند. این روش گامی اساسی در صنعت هیدروژن سبز پاک محسوب میشود. در این روش بدون نیاز به نمک زدایی آب دریا به هیدروژن و اکسیژن تجزیه می‌شود. نمک زدایی فرایندی پرهزینه محسوب میشود و از طرفی باعث افزایش گازهای گلخانه ای میشود.

دکتر نصیر محمود، محقق ارشد در این باره می گوید: روش جدید تولید هیدروژن از آب دریا، بسیار مقرون بصرفه و ساده تر از روش کنونی است. ما قصد داریم با توسعه این روش، صنعت پر رونق تولید هیدروژن در استرالیا را ایجاد کنیم.

در این روش دانشمندان از یک الکترولیز و ارسال جریان الکتریکی به درون آب استفاده کردند. بدین ترتیب ابربه عناصر تشکیل دهنده خود تجزیه میشود. نوع الکترولیز جدید به دلیل سازگاری با آب دریا کارآمد تر بوده و قابل استفاده در دمای اتاق است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال