محققان نوعی رنگ سفید با خاصیت انعکاس 95.5 درصد نور خورشید ابداع کرده‌اند

محققان توانستند نوعی رنگ سفید تولید کنند که قادر است تا ۹۵ درصد از نور خورشید را انعکاس دهد. رنگ ساخته شده در هنگام پوشش سطوح دمای کمتری از محیط خواهد داشت. در نتیجه استفاده آن در ساختمان ها باعث خنک شدن و کاهش مصرف انرژی در فصول گرما خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار […]

محققان توانستند نوعی رنگ سفید تولید کنند که قادر است تا ۹۵ درصد از نور خورشید را انعکاس دهد. رنگ ساخته شده در هنگام پوشش سطوح دمای کمتری از محیط خواهد داشت. در نتیجه استفاده آن در ساختمان ها باعث خنک شدن و کاهش مصرف انرژی در فصول گرما خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به طور کل رنگهای سفید قابلیت بهتری برای انعکاس نور دارند. این قابلیت می تواند برای خنک نگه داشتن ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرد.

تاکنون انواع مختلفی از پوشش برای خنک کنندگی استفاده شده است. اما هر کدام از آنها برای استفاده عادی با مشکلاتی مواجه بودند. محققان در دانشگاه پورتو موفق به ساخت نوعی رنگ شده‌اند که در آن به جای دی اکسید تیتانیوم از کربنات کلسیم استفاده شده و با جذب کمتر نور ماورای بنفش، بیشترین بازتاب نور خورشید را خواهد داشت.

 در این رنگ حدود ۹۵.5 درصد از نور خورشید منعکس خواهد شد. در حال حاضر پوشش های تفلون نیز قادرند تا حدود ۹۸ درصد بازتاب نور داشته باشند. رنگ تولید شده دارای قدرت خنک کنندگی محیط با قدرت ۳۷ وات بر متر مربع است. همچنین محققان امیدوارند بتوانند از این پوشش برای خنک کردن سیستم های برقی در فضای باز نیز استفاده کنند.

 

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال