محققان نوعی ماهیچه مصنوعی قوی تر و انعطاف پذیرتر از ماهیچه های طبیعی ساختند

عضله مصنوعی ساخته شده توسط محققان به دلیل ایجاد بهبود هایی در فرایند تولید می تواند نسبت به ماهیچه های طبیعی عملکردی بهتر و انعطاف‌پذیرتر داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس با هدف بهبود عضله های مصنوعی ساخته شده از یک ماده جدید استفاده کردند […]

عضله مصنوعی ساخته شده توسط محققان به دلیل ایجاد بهبود هایی در فرایند تولید می تواند نسبت به ماهیچه های طبیعی عملکردی بهتر و انعطاف‌پذیرتر داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس با هدف بهبود عضله های مصنوعی ساخته شده از یک ماده جدید استفاده کردند که می تواند عملکرد عضله های مصنوعی را نسبت به ماهیچه های طبیعی ۱۰ برابر بیشتر کند. دانشمندان با شبیه سازی ماهیچه های بدن قصد دارند از آنها برای ساخت ربات های نرم و فناوری های لمسی جدید با حس لامسه استفاده کنند.

 در حال حاضر برای ساخت این ماهیچه ها مواد نرم و بسیاری وجود دارد که علاوه بر ارائه یک خروجی مکانیکی امکان زنده ماندن در شرایط خشن نیز دارند. برای ساخت آنها نیز از الاستومرهای دی‌الکتریک با خاصیت انعطاف پذیری و هم سختی استفاده میشود. این مواد با وجود وزن سبک و چگالی انرژی الاستیک بالا معایب خاصی نیز دارند. به دلیل استفاده از اکریلیک در الاستومرهای دی الکتریک امکان تحمل سطوحی از فشار وجود دارد. اما آنها باید از پیش کشیده شده و بسط داده شوند. از طرفی این ماده تحمل فشارهای بالا را نیز ندارد.

 به همین دلیل این محققان با کمک موسسه تحقیقاتی استنفورد از یک ماده شیمیایی جدید و فرایند پردازش مبتنی بر نور فرابنفش برای بهبود الاستومرهای دی الکتریک استفاده کردند. آنها با تغییر اتصالات عرضی در زنجیره های پلیمری علاوه بر حفظ استقامت و استحکام، این مواد را نرم تر و انعطاف پذیرتر کردند. بدین ترتیب یک الاستومر دی الکتریک قابل پردازش با کارایی بالا PHDE ساخته شد.

در نهایت نیز نوارهایی از PHDE ساخته شد که در چند لایه قرار گرفته و با کمک اشعه فرابنفش پخت می شوند. این فرایند به محققان کمک می کند محرک هایی بسازند که شبیه پاهای عنکبوت بوده علاوه بر تا شدن می‌توانند بجهند و یا بپیچند. به گفته محققان این محرک های جدید نیرویی بیش از ماهیچه های بیولوژیکی تولید می کنند و انعطاف پذیری آنها نیز نسبت به مدل های قبلی ۳ تا ۱۰ برابر بیشتر است.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی و سلامت مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال