محققان نوعی ضربان ساز هوشمند قلب با قابلیت حل شدن در بدن ساختند

دانشمندان با هدف تحت نظر گرفتن علائم حیاتی بیمار و تنظیم ضربان قلب آنها نوعی ضربان ساز هوشمند قلب طراحی کرده اند. این دستگاه از فلزات محلول در آب ساخته شده و پس از عمر چند هفته ای خود می تواند به راحتی در بدن حل شود. افرادی که جراحی قلب داشته اند می توانند […]

دانشمندان با هدف تحت نظر گرفتن علائم حیاتی بیمار و تنظیم ضربان قلب آنها نوعی ضربان ساز هوشمند قلب طراحی کرده اند. این دستگاه از فلزات محلول در آب ساخته شده و پس از عمر چند هفته ای خود می تواند به راحتی در بدن حل شود. افرادی که جراحی قلب داشته اند می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این ضربان ساز هوشمند کوچک می‌تواند پس از قرارگیری در بدن علائم حیاتی بیمار را از طریق سنسور های قرار گرفته روی بدن به صورت بی سیم زیر نظر بگیرد. از طرفی با برقراری ارتباط بین دستگاه ضربان ساز و حسگرها نرخ ضربان قلب بیمار تنظیم خواهد شد.

طبق آزمایش های انجام شده در صورت استفاده مناسب از ضربان ساز هوشمند قلب در بدن می‌توان از آن برای تنظیم ضربان قلب بیماران تازه جراحی شده استفاده کرد. از مهمترین مزیت این دستگاه نیز حل شدن آن در بدن بدون نیاز به انجام جراحی برای بیرون آوردن آن است. این دستگاه نازک و انعطاف پذیر به دلیل سازگاری با بافت اجزای بدن باعث تحریک سیستم ایمنی بدن نخواهد شد. علاوه بر آن به باتری یا مواد دارای سرب نیز نیاز ندارد. عملکرد آن نیز ارسال پالس های برقی ضعیف از طریق آویزهای متصل به آن است که می تواند ضربان قلب را تنظیم کند.

 پیش از این پزشکان در زمان استفاده از ضربان ساز قلب مجبور بودند برای برداشتن آن از جراحی استفاده کنند. با این وجود هنوز عوارض کاشت این دستگاه در بدن انسان به طور کامل بررسی نشده است. گروه تحقیقاتی سازنده در مقاله ای در مورد آن گفته است: ضربان ساز به همراه دیگر تجهیزات پوشیدنی به صورت یک سیستم یکپارچه با قابلیت اتصال به پوست بدن به بیمار ارائه میشود. در حال حاضر این محققان آزمایشهای اولیه آن را روی حیوانات انجام دادند و در صورت عدم وجود عوارض خطرناک می توان از آن در بدن انسان نیز استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال