محققان باتری‌هایی شبیه به برچسب با عمر بالا تولید کرده‌اند

محققان کره جنوبی باتری هایی را ساخته اند که می تواند مانند برچسب به گجت های پوشیدنی چسبیده و آنها را شارژ کند. این باتری ها جایگزین بهتری نسبت به باتری های لیتیوم-یونی خواهند بود. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، محققان موسسه پژوهش انرژی کره جنوبی” (KIER) با همکاری موسسه علم و […]

محققان کره جنوبی باتری هایی را ساخته اند که می تواند مانند برچسب به گجت های پوشیدنی چسبیده و آنها را شارژ کند. این باتری ها جایگزین بهتری نسبت به باتری های لیتیوم-یونی خواهند بود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، محققان موسسه پژوهش انرژی کره جنوبی” (KIER) با همکاری موسسه علم و فناوری این کشور موفق به ابداع میکروابر خازن های جدیدی شده اند که می توانند انرژی خود را از لیزر گرفته و در الکتروهای گرافینی خود ذخیره کنند. این میکرو ابرخازن ها بسیار باریک بوده و دوام انرژی در آنها بیشتر است. لیزرهای پالسی فوق کوتاه انرژی بالایی را تولید می کنند. کامپوزیت های پلیمری موجود در گرافین توسط لیزر پر شده و باتری هایی شبیه به برچسب تولید می کنند. این برچسب ها می توانند از طریق لیزر به همه جا بچسبند.

 با توجه به روند افزایش استفاده از گجت های پوشیدنی استفاده از ابزار مناسب ذخیره انرژی نیز مورد توجه قرار گرفته است. تراکم انرژی بالای ذخیره شده در این میکروابر خازن ها و همچنین قابلیت انعطاف پذیری می تواند مزایای خوبی برای استفاده انها در گجت های پوشیدنی باشد. میکروابر خازن ها برخلاف میکرو باتری های لیتیوم-یون عمر بیشتری داشته و قابلیت شارژ سریع نیز دارند. دکتر یون، پژوهشگر این تحقیق می گوید: این باتری های برچسبی می توانند به ابزارخای پوشیدنی متصل شوند، با محیط زیست سازگار بوده و عمر طولانی تری دارند. امیدواریم محدودیت های موجود در فناوری که به دلیل استفاده از لیتیوم وجود دارد، برطرف کنیم.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال